måndag 26 oktober 2009

UPRISING!

Då ger vi oss på ett inlägg efter en vecka då!
I torsdags åkte Xander till Danne. Danne har börjat ta ut pappa-dagar på fredagar helgerna då han ska ha Xander, så numera är det tors-sön han har honom. Jag och pluttas hade övat in en sång som vi sjöng för Danne när han kom. Haha. Hemskt uppskattat! :)

Fredag var det jobb. Dress-up Friday o fredagsmys. Körde på klänning, vilket inte är helt vanligt. Men alltid kul med sånt där! Grabbarna är ju så söta i sina kostymer. Haha.
Följde med Anso efter jobbet och köpte växter. Blev två nya till vardagsrummet. Hittade även blockljus som fick följa med mig hem och även dom ta plats i v-rummet. :) Bestämde mig för en lugn och slapp fredag kväll. Som vanligt skulle man kunna säga. Förutom städning så blev det ostkrokar och Idol, kändes hemskt bra. Gaah va jag är trött på, vad hon nu heter, som ALLTID ska sjunga sina power-ballader. Inte ens när det var rocktema kunde hon riva av nåt i upptempo. Mariette levererade som vanligt! Tove och Erik likaså.

Lördagen då.. vaknade tidigt. Drog igång med tvättning. Jag, Malin R, Jenny och Malin K drog in till Gävle på bio och kollade Fame som började 18. Den var väl inte mindblowing kände nån utav oss. Lite utav en besvikelse, dock okej. Men inte led vi för det, dom varma chipsen vägde ju upp. Som vi förövrigt käkade upp INNAN filmen börjat. Gör alltid så, och nu äre bevisat att det finns fler. :)
Efteråt var det inplanerad middag. Vi var alla sugna på Church Street.. men då det inte går att boka bord där och det var löningshelg så var vi förberedda på att vi kanske inte skulle få smaska deras göttiga mat. Ack så rätt, kom dit.. 1½ timmes väntan på bord. Nej tack! Slutade med att vi käkade på Living Room i Sandviken. Inte fy skam det heller! :) Tack för den underbara kvällen tjejer! Skratta fick man ju göra så man fick värk i magen.. :)

Ja, och igår var det söndag. Ett poff så är helgen över. Vaknade tidigt.. återigen! Förstår inte varför jag inte kan brassa på och sova länge. Som exempelvis Malin Rudberg! Haha. Rensade bort lite grejer.. sånt som inte används. Sen åkte jag till Sandviken med Mattis. Snällingen skjutsade mig för att veckohandla mat. Skulle kunna säga att vi körde Uprising med Muse på repeat både dit o hem. Du som inte lyssnat på den, gör det!!
Jag städade lite till när jag kom hem. Köpte ny blomma till köksbordet så det blev så fint! Sen blev det väl mjukisbyxor och slapp. Sen kom min älskade älskling hem på kvällskvisten. Och sjuk hade han blivit oxå. Snorig, hostig och jätte hes. Så det blev inget badhus för dom igår, men Xander brydde sig inte så mkt för han hade fått en bil som kompensation av pappa sin. :)
Vi pussade och kramade på varann hela kvällen och sen ville han sova.

Upp till jobbet imorse då. Mamma kom hit 6.45. Xander är med henne två dagar nu, så blir förmodligen jag hemma med honom på ons. Tror inte han hinner bli bättre tills dess. Hur som helst, mötte en sjuk men otroligt glad liten fis när jag kom hem. :) Blev dusch, kvällsmat och massa kramande i soffan. Sen läggning för han. Och nu ska jag själv snart börja dra mig mot sängen.. trött som tusingen! Inte nåt speciellt bra på tv:n ikväll heller..

Trodde inte det skulle kännas såhär bra.. men det gör det! Är glad för din skull!
Natti natt everybödy, om ni inte redan somnat av dehär långa inlägget!


Såhär ser det alltid ut när Xander o hans pappa är med varann! :)

Xanders goa faster Linda.
VI ÄLSKAR DIG!

Inga kommentarer: