måndag 23 maj 2011

... ååh en sån underbar ledig dag detta varit!
Jag och X skjutsade T till jobbet imorse. Så vi kunde ha
bilen under dagen. När vi kom hem så promenerade vi över
till Berglunds Bageri & köpte färska frallor! Åh jag ÄLSKAR
deras frallor! Vi äter ju inte ljust bröd överhuvudtaget här
hemma. Och vanligtvis så är frallor just ljusa, men dessa..
mmm! Dom är som grovt mjukbröd & så fantastiskt goda!
Så vi slog till att duka upp frukosten framför barntv. Det
är inte varje dag det inte! :) Efter lite lek så gjorde vi oss
iordning & åkte till mitt jobb. Vi blev kvar där i 2 tim!!
X ville inte så gärna åka därifrån. Han hade sin fotboll m.
sig så han blev & spela med några jobbkompisar osv. :)

Vi åkte därifrån strax efter 12. Då överraskade jag hjärtat
med att åka till Storvik & äta pizza! Eller, jag åt en barn-
pizza. X åt kebab! :) Det är inte heller varje dag! Kände
att jag ville göra nåt extra idag! Sån mat en måndag
händer ju liksom inte annars. Väldigt sällan annars oxå
iofs.

Sen åkte vi hem till mamma. Ellis, Mio & Abbe kom dit oxå.
Vi drack kaffe och mamms hade precis gjort en sockerkaka!
Blev kvar där ett bra tag, sen åkte vi in & handlade mat &
slutligen så hämtade vi T på jobbet vid 16. Hem & åt kvälls-
mat. T och X började skruva på X's sparkcykel som lyckats
tappa ett hjul. Dock utan större resultat, så T ska ta med
sig den till hans jobb & fixa den på annat vis. :) Annars så
är det ju fyrhjulingen som gäller! Har lovat X att vi ska ta
ut den och åka imorgon om vädret håller i sig. Han fick ju
den i juklapp så han har bara kört på den här i lgh. Och med
trägolv är det inte så lätt då hjulen liksom spinner så den
går inte så snabbt som den kan! :)

Älsklingen åkte på fotbollsträning, blev lite jogging för hans
del då foten inte är bra än. X och jag myste och sen somnade
han 18.45 ca.
Känns så sjuuuuuukt skönt att vi är ledig imorgon oxå! :D
Ska tvätta sängkläder & handdukar tänkte ja. Men det sköter
ju sig själv så vi får se vad vi gör av dagen. Vädret får utvisa!
Nattade karln för en halvtimme sen. Sitter & slötittar lite på
Pretty Woman nu och känner mig mkt nöjd över denna dag! :)

Inga kommentarer: