lördag 4 oktober 2008

Ej längre fredag ....

Börjar med en vacker bild på mina bästa killar från i somras. :-)



Va tokigt. Det var fredag när jag loggade in på min blogg.. men ack icke längre. Blev en massa fipplande fram och tillbaka. Var ju som synes ett braa tag sen jag var här. Usch, fy å skäms på mig. Men tänkte väl ännu en gång försöka ändra på det nudå. Verkar lite väl ambitiöst om jag skriver att jag tänker blogga varje dag, så jag kan väl kanske försöka göra det 3 - 4 ggr i veckan iaf .. blir det mer så får det bli en positiv överraskning.

Nåja .. var tog veckan vägen?? Vi överlevde ju magsjukan förra veckan. Xander blev sjuk förra tisdagen .. så efter det var det min tur förra helgen. Konstigt ändå, jag blir ALLTID sjuk efter Xander. Hur länge han än är sjuk så blir jag det alltid när han blivit frisk. Är som nån inbyggd mamma-grej dedär. Iaf.. han har nu avverkat sin hela första dagis vecka. Inskolningen började den 1:a september och höll på i två veckor. Men sen så har han ju (som man får räkna med vid inskolning) fått alla de baskilusker han kan få. Så efter att ha varit sjuk till å från så har han klarat av att gå tis, ons å tors utan problem. Eftersom jag är arbetslös så går han bara 15 timmar/vecka. Det går så himla bra för våran lilla skruttunge! Han är så duktig och har utvecklats snabbare på denna korta tid än nångång tidigare. Vi har ju alltid pratat med honom här hemma och lärt honom nya ord hela tiden osv.. men ni kan ju tänka er nu när han umgås med andra barn, en del 2 år. Han har börjat babbla å gestikulera hej vilt. Vi håller ju på och skrattar ihjäl oss när han sätter igång. Goa älsklingen!!

Idag var vi på Öppna Förskolan. Vi sjöng å fikade å lekte en massa med andra småttingar. Träffade en 4 veckor "gammal" knodd som hette Alvin. Ååååh snacka om att man längtar efter en till!! Jag brukar titta på förlossningarna på Sjukhuset som går på 3an. Blir ju helt sjuk å gråter som en tok. Vill så gärna vara med om det igen. Så ett syskon blir det absolut. Men jag å Danne är överens om att vänta iaf två år till. Känns lagom. :-) Efter Öppnis gick vi hem .. åt lunch och sen sov Xander i 1½ timme. Jag passade på att ta det lugnt i soffan framför tv:n. På eftermiddagen åkte vi till min farmor och farfar. Käära nån vad vi fikade. Det var munkar, chokladkakor, kanelbullar och havreflarn så det stod härliga till. För att inte tala om äppelkakan med vaniljsås! :-) Umgicks en massa och sen begav vi oss hem. Mamma och pappa var med Xander medans jag brummade in till Gävle och hämtade Danne vid tåget. Oh lord.. kom på mig själv med att jag skrev `brummade´ .. då är man mamma! Ha ha .. blir mycket brumbrum då kan jag säga. :-) Aja .. sidospår. Åkte hem och så busade vi en massa med lille fis. Han blir ju så uppspelt när Danne kommer hem så han somnade inte förrän strax efter 21.

Imorgon .. fel, idag ska vi väl ge oss ut på en tur. Jag vill så gärna träffa Dannes kompis Forsse å hans fru Malin å deras pojk Dante. Dom väntar ju tillskott också så man är bra nyfiken på hur magen växt sen sist. :-) Sen så blir det väl säkert också en visit hos Dannes föräldrar å syster.



Näe.. nu blir det till å sova vill jag lova. Blev sent dethär.

När man blivit van vid att sitta å skriva såhär igen så kanske det inte tar ett år att skriva ett inlägg. ;-)



God natt!

Inga kommentarer: