tisdag 7 oktober 2008

Fruktansvärt irriterad.

Mjaha .. det är jag.. Just nu.

Den här dagen hann knappt starta så tog den slut. Snopet. Dagarna när Xander går på dagis går så sjukt fort så jag vet inte vad.. Så planerar man in en massa man ska hinna göra när man får lite tid för sig själv, så hinner man inte ens med hälften. Idag skulle jag ha varit iväg och sökt jobb igen. Men det var faktiskt inte brist på tid, utan den förbannades jävla helveteskapets maskinens fel.. den så kallade skrivaren. Den hade bestämt sig för att inte fungera idag helt enkelt. Trots rätt inställningar och papper osv. Hade ju printat ut ca 20 jobbansökningar och varit iväg med. Så nu behövdes det flera. Men som sagt, efter ett antal svordomar och utskällningar gentemot ett objekt som inte ens kan tala tillbaka så gav jag upp. Drack lite kaffe och försökte lugna ned mig. Sen var jag iväg och hämtade mammsen i Gävle. Lite skoj också. Hade jag åkt hemifrån en minut senare så hade jag sluppit att bli förföljd av en polisbil. Helt otroligt .. precis när jag svänger ut på motorvägen, så kollar jag ju självklart i backspegeln. Och där var dom. Farbror poliserna. Sen så satt jag och blååå höll i ratten och växlade mellan 100 - 110 i hastighet och baad till gud att dom inte skulle stoppa mig. Jag fick för mig att jag skulle råka köra av vägen eller köra in i bilen framför eller ja .. vad som helst i stort sett som skulle innebära att dom tog ifrån mig min fina lilla rosa plastbricka. Kände efter så jag hade bältet på. Och så höll jag på ända tills dom svängde av i Valbo. Vet inte vad det är för jävla fel på mig och poliser?? Jag blir helt nipprig och nervös så fort jag ser dom. Spelar ingen roll om dom kommer vid ett stoppljus när jag ska gå över gatan .. då får jag för mig att jag går över gatan på fel vis, eller att jag har råkat gått mot röd gubbe eller någe ... aja, nå stora fel äre iaf. Släpp det!


Hursomhelst .. hämtade mamma i Gävle. Så svängde vi in i Sandviken och gick på "stan". Vet inte varför, men har svårt att kalla Sandviken för "stan". Det är mycket jag inte vet nu. ;-P Köpte iaf en vinteroverall, mössa och vantar till lille fisen våran. Och även en fleece tröja och fleecebyxa som han kan ha under regnstället på dagis. Lite tidigt att börja med overall. Handlade blöjor och diverse som behövdes hem. Tiden gick ju fort som sagt så jag och mamma hann nätt å jämt till dagis i tid. Men vi kom dit till halv två ändå på nåt vis. Och när man väl stampar in, så ligger skitungen min och sover. :-) Stod väl där i tio min så vaknade han. ÄÄNTLIGEN!! Ni förstår inte vilket ansiktsuttryck och kroppspråk han har när man kommer och hämtar honom. Trots att han inte blir ledsen längre när jag lämnar honom. Åååh lilla älsklingen min. Du är verkligen mammas lilla skatt! :-)


Gick hem och käkade lite. Mamma åkte till jobbet. Då gick jag och Xander ut på en promenad i det fina vädret. När han sitter i vagnen så tycker han att det är skitkul när jag "skrämmer" honom genom att killa honom i nacken och fråga "Vad gör du??" med förvriden-bus-röst. Han skrattar så jag själv håller på och dör av skratt. Vi tog en sväng förbi Hillsta och hälsade på kussis Mio. Han är ju också så fruktansvärt go så man kan käka upp han. Lekte och busade lite där. Drack kaffe. Sen pallrade vi oss hemåt. Sen dess har vi hunnit lekt lite .. Xander fick för sig att sopa lite överallt. Ha ha. Och sen så myste vi i soffan .. Xander åt välling medans jag nynnade för honom. Så somnade han och har sovit sen 19-45 .. han blir helt slutkörd efter dagis gubben. :-)


Åter till irritationen. Vet inte vad det är ... det smyger sig på ibland. Men nå höstdeppig tänkte jag inte bli i år .. så det hoppar vi över. Får väl i stort sätt vara vadsomhelst annat då. Vet ändå inte vad?


Summeringen av detta blogginlägg måste väl vara att jag just för tillfället inte vet så jäkla mycket .. kan tillägga att jag vet ju inte ens hur många som läser mina inlägg?! Skriver jag för blinda ögon måtro?


Whatever. Nu ska jag snart snutta kudde. Och mysa med mitt lilla mys till barn .. Xander Jonasson Sundell .. vilken skatt!! Natti natt ......


Xander och Mio under en grillkväll i Hillsta i somras...
Moster Titan med Xander på BB
Moster Ellis med Xander på BB





Inga kommentarer: