fredag 14 november 2008

Long time no see!

Nu var det lääängesen jag skrev alltså... har varit såå himla trött på kvällarna så jag har fan inte orkat. Jag har jobbat på Vendator i två veckor nu. Trivs bra. Har också hittat en ny vän.. Stina.. vi är så sjukligt spöklika varandra så det är nå otroligt! Vi tycker och tänker lika om ja.. fan nästan allt! Vi har samma humor så det skrattas gott. Men vi är även bra på att prata allvar. Härligt! Är alltid så kul när man träffar nya människor som man klickar med. Hon är 28 år och har en liten pojk på 4 år. Så när det gäller barn har vi mkt att prata om också. Det går också bra i övrigt på nya jobbet. Och tjo & tjim så har jag även ett till jobb! Blev uppringd av Inspiration för ca 2½ vecka sen. Chefen där kom ihåg mig från när jag var in och lämnade min CV där i början av september. Så förra lördagen var jag där på introduktion. Jobbade från öppning till stängning. Så nu är det meningen att jag ska extraknäcka där nån lördag ibland.. kan även bli mer. Så från att vara arbetlös efter mammledighet så har jag helt enkelt två jobb nu. :-) Snacka om att det har varit omställning att vara ifrån Xander så mkt... usch, hur bra det än är att få jobba så rycker det i hela min mammakropp! Ofta får jag dåligt samvete. Som tur var så ställer min mamma och pappa upp såå mkt. Jag får ju lämna Xander på dagis strax före 7 på morgonen, men jag kommer inte hem från jobbet förrän 17.40. Så mamma och pappa hämtar Xander mån - tors på dagis vid 16 tiden så han inte ska behöva vara där så länge. TACK!! Utan dom skulle det inte funka. På fredagar kan jag hämta honom efter som jag slutar tidigare då. Men hur skönt och bra det än är att ha den hjälpen så har jag ändå som sagt dåligt samvete. Men det är väl det vanliga när man som mamma börjar arbeta. Man kan ju inte leva i en bubbla med sin lilla fisunge för alltid. Men man får göra det bästa av tiden man hinner få med varandra... det blir MYCKET bus och lek och mys på kvällarna. Åååh om det fanns ord som kunde beskriva hur mkt jag älskar min lilla plutt..

Då har man uppdaterat lite då. Jag ska inte skriva nåmer att jag ska skriva si & så många ggr och dagar... jag får ta det lite som det kommer helt enkelt. Ikväll har det blivit bus med Xander och lite Idol tittande... om dom kunde skicka hem Johan eller hon Anna (tror jag hon heter?). Jag vill se Agnes och Kevin i finalen!!! Japp!

Nu blir det snutta kudde. God natt och sleep tight!

Inga kommentarer: