tisdag 28 oktober 2008

Första dagen på nya jobbet.

Nämen si god kväll!
Klockan är inte så himla mkt men jag är såå trött. Ikväll blir det definitivt en tidig kväller för mig...


Xander somnade vid 19. Såå trött var han. Hämtade honom från dagis kl 15. Går inte och beskriva känslan i min kropp när jag får åka dit och hämta honom! Lyckorus! Lilla gobiten blir ju såå glad när jag kommer oxå. Iaf .. vi åkte hem, Xander hade ätit både lunch och mellanmål på dagis, så när vi kom hem så satte jag på kaffe, så avnjöt vi en varsin hemmagjorde glasstrut och pratade om dagen. Jag babblade på och frågade Xander om han hade haft det bra .. om han hade kul när dom var ute och lekte, om han tyckte maten var god osv. Han är ju så rolig. Han sitter och nickar och ruskar på huvudet när man frågar honom .. ha ha. Go hjärtat!! Sen så tvättade vi .. eftersom jag strök tvättiden i söndags och begav mig på promenad med fisas osv, som jag skrev, så skrev jag upp idag. Två maskiner bara. Xander var i samma extas som vanligt när han får strosa omkring där nere och sopa å låtsas låsa dörrar. När jag säger att vi ska gå ner och tvätta, så tar han nycklarna och säger "tätta!" Ha ha! Han var ju så duktig och öppnade dörrarna åt mamma sin oxå! :-) Handtagen sitter lite lägre ner på dörrarna där, så han når utan att ställa sig på tå, som han får göra annars. :-)
.. När vi hängt upp det sista på tork så gick vi upp och gjorde korv med bröd. Xander åt så duktigt. Sen så tänkte jag att vi skulle sätta oss å mysa lite efter maten.. vi hade ju busat omkring och dansat m.m emellanåt sen vi kom hem, så lite mys var på sin plats! Klockan var väl 18.10 då ungefär .. fisas satt så snällt i mitt knä i soffan. Rätt var det är så slår han igen ögonen. Lilla gubben! Han bara somnade rakt upp och ner. :-) Så jag fick väcka till honom, så gick vi ner och hämtade det sista i tvätten.. gick upp, borstade tänderna, tog på nytvättad pyjamas, värmde välling. Direkt efter han ätit upp vällingen så somnade han. Min trötta lilla kille. Han är lika trött som far sin som ju just nu oxå gått och lagt sig. :-) Fast i Sthlm då såklart.. men snart är det fredag!! WEEE!!


Som ni såg på rubriken så har jag börjat mitt nya jobb idag. Som säljare på Vendator. Känns skitkul faktiskt. Jag vet vad folk säger om telemarketing osv .. jag har väl inte alltid varit så positiv jag heller. Men Vendator känns helt annorlunda. Så folk får säga vad dom vill. Jag kommer tjäna pengar och det är viktigast just nu. Känns oxå som att jag kommer trivas toppenbra där! Var iaf på Introduktionsutbildning idag från 11 till 14. Och likadant är det imorgon och på torsdag. Sen så börjar jag heltid från å med måndag. Känner på mig att det kommer bli så bra ...


Näe era gamla galoscher .. nu ska jag kolla lite grejer. Sen blir det sova sova. Ha en trevlig kväll!

Jag och Xander från i somras.. kraaam!

Och så pussas lite med pappsen sin.. min älsklingar!

Inga kommentarer: