söndag 26 oktober 2008

Åter söndag.

Jahapp.. så har ytterligare en helg gått. Va fasiken.. fredagen hinner knappt starta så är det slut på söndagen. Haft en trevlig helg. Lite ensamt dock när danne inte varit hemma. Ensam kan man väl inte säga heller.. jag har ju lilla älsklings fisen, och så har jag umgåtts med både min å daniels familj.. men det är ju alltid annorlunda att få umgås å ha tid med sin kärlek. Kolla film lr nå.. hålla hand å mysa på kvällarna när korvas har somnat.

Idag hade jag å Xander tvätttid. Vi vaknade först å främst vid 07.10.. skulle ju ha varit 08.10 egentligen, men som jag tror ALLA har uppfattat så ska man ju ha ställt om klockan. Å det gjorde jag igår innan jag somnade så det inte skulle bli några som helst oklarheter vid uppvaknings dags! :-) Körde samma rutiner.. ny blöja, välling, frukost osv. Jag diskade. Vid strax efter nio var vi ner å slängde i köksmattan i tvättmaskinen. Sen lekte vi å flamsade en massa.. Tiden har känts konstig idag, man tänker ju hela tiden "jaaa men nu skulle tiden ha varit blabla istället..". Och så håller det på i typ nån dag tills man bara glömmer bort det. Så blir det en vana å så blir man lika chockad då det är dags att ställa om den igen.. hur som helst, kikade lite på nyhetsmorgon emellanåt busandet. Pink var ju med.. ÄLSKAR henne. Så jävla klockren. Hon är as snygg, skitrolig, smart å har bra åsikter.. helt enkelt klockren. Som jag! Haha.. nee, dom som känner mig osar nog ironin! ;-) Så var jag å Xander ner å skulle ta ut mattan, då var de nå tömningsfel på tvättmaskinen så jag lära köra den i ytterligare 23 min. Trevlans.. inte! Helt plötsligt var ju kl 11.. fisen var så trött så han sov en sväng före lunch. När han vaknade åt vi bruna bönor å korv. Mm älskar det!!

Mja.. å så blev det ju fint väder helt plötsligt. Å då kände jag att nääe.. ska jag å Xander hålla på å tvätta å städa hela dagen i detta väder?? Svaret var ju simpelt. Så jag ringde Ellis å kolla om dom var hemma, det var dom! Så jag å fisas åt upp.. klädde på oss, gick ner och STRÖK våran tvättid. Var ju ändå inte så mkt att tvätta eftersom jag tvättade i torsdags. Å dammsuga var ju faktiskt ingen panik, det hinns med imorgon. Så gick vi ut å tog oss en härlig promenad, sen gick vi upp till syrran. Var ju tur att man rörde lite på sig då för det blev kaffe och wienerbröd! :-) Sandra å Millie kom oxå. Xander åt mellanmål där. Ja, så blev det umgås i några timmar. Sen promenerade vi hem, åt lite kvällsfika. Jag diskade. Sen har det varit bus med väärldens goaste unge!! Xander är såå jävla rolig.. å det känns som att han vet om det oxå, för vissa saker måste han bara göra för att han vet att jag bryter ut i ett okontrollerat asgarv! Så blev det Ensam Mamma Söker till slut!! Xander var trött men fortfarande lite sprallig, så han sprang runt å lekte å provade skor i vardagsrummet. Jag drog fram hans sittpuff vid soffan å la dit ett goosigt lamm (som han fått av angelica). Han fick för sig att kramas med det tidigare, så jag tänkte att han skulle kunna sätta sig å mysa lite när han blev trött. Å ja mkt riktigt, det gjorde han.. han tog med sig två nappar å sin vattenflaska å slog sig ner, drack lite vatten, stoppa in den ena nappen i munnen å satt å petade på den andra. Efter två min typ så började han andas mer långsamt å tungt.. då tittar jag ner på honom, Xander har SOMNAT i puffen!! Ha ha.. jag trodde inte att det var sant. Lilla älsklingen! När han sätter sig sådär så brukar han ju resa sig upp efter en kort stund för han känner att han börjar bli trött. Men icke nu.. han somnade. Jag bar in honom i sängen efter Ensam Mamma.. å han sover så sött. Mammas lilla go hjärta!

Mjaha. Nu ska jag snart slå huvudet i kudden å hålla min lilla prins i hand när jag somnar... saknar danne!! Han fattas oss. Är verkligen vid såna här tillfällen då man känner att jag skulle fan aldrig vilja leva utan honom. Jag saknar han så mkt ibland att det känns som att jag kan springa till sthlm för att få träffa honom. Han hoppades på att få jobba in lite i veckan så han kan komma hem på torsdag redan. Det hoppas jag med!!

Nämen god natt på er! Sleep tight, don't let the bed bugs bight! Lr hur de va... :-)

Inga kommentarer: