söndag 23 november 2008

Ska sanningen fram?

Mjo.. tycker det. Vet att det är säkert redan många som fått reda på det. Känner ändå att jag vill berätta läget innan allt skitsnack börjar om det inte redan gjort det. Vilket jag vet av erfarenhet att det ALLTID gör. Folk kommer komma med sina egna historier och åsikter om något som dom faktiskt inte har någon aning om.. hursomhelst, jag och Danne har separerat. För två veckor sedan. Sorgligt? Ja, på alla sätt och vis. Man kämpar ju alltid för att försöka hålla förhållandet uppe, speciellt när det är barn inblandat. Men ibland går det inte. Och så är läget just nu. Vi är helt överens om det här och det är inge bråk å tjaffs som försigår utan vi känner bara att det här är rätt beslut och bäst för oss båda, och även Xander. Hade vi fortsatt så hade det kanske slutat i att vi blivit arga och bittra på varandra och inte kommit överens alls.. å det vill vi inte.. å speciellt inte för vårat lilla hjärtats skull. Så när ni se mig så kommer jag med största sannolikhet vara som vanligt. FÖR jag mår bra. Jag har varit otroligt ledsen.. det är ju ändå jobbigt hur överens vi än är.. men, så ni vet.. skrattar jag och ser ut att må bra så är det inte för att jag är en känslokall kossa, utan för att jag i mitt hjärta vet att det är för det bästa. Våran prioritet är Xander och att han ska få växa upp och känna sig trygg och älskad av båda sina föräldrar, och veta att hans föräldrar älskar varandra trots att dom inte kan leva ihop. Så som sagt, det är inge bråk oss emellan och vi gör det här för våran egen skull och för plutten våran inte ska behöva växa upp i ett hem där hans mamma och pappa inte är lyckliga. På så sätt skulle han oxå bli olycklig. Och det skulle jag och Danne ALDRIG tillåta. Vi älskar honom över allt annat på denna jord!

Fick ett otroligt omtänksamt mail idag. Tack! Om du läser det här. :-)

Idag har Xander varit med Danne och badat. Åååh va kul dom hade haft. Och ikväll så sover han oxå med Danne. Saknar Xander såå mkt... tomt att somna utan honom. Men imorgon ses vi igen!! :-) Kvällen har jag tillbringat först i Gävle. Jag, Angelica, Sandra, Camilla och Lisa var och käkade på Akropolis på Brynäs. Skitgod mat verkligen. Grillspett med klyptpotatis, tsatziki, sallad och vitlöksbröd landade fiint i magsäcken vill jag lova! Sen hur andedräkten blir efteråt är väl en annan femma. Men åt gott gjorde vi iaf. Vid 21 hade de andra egna planer. Jag och Angelica drog hem till henne och fortsatte kvällen. Vi tände ljus, satt i soffan och tittade på Svensson Svensson å åt jordnöttsringar å godis. Fick väl kanske inte plats med det egentligen efter lasset mat vi åt.. men godis har en mage för sig de, som min farmor brukar säga. :-) Nu är jag iaf så otroligt proppans mätt så jag orkar inte röra mig... men bättre är väl de än att vara hungrig.

Nu ska jag sova. Hämta Xander imorgon. Imorgon ska vi även på Xanders kusin Millies Funky Kids Show.. dansuppvisning å så. Ska bli jättekul! Kunde ju inte gå på det förra året för då bodde vi i Sthlm. Men nu blir det av. Lilla Millie... lr ja.. stor nu jämfört med Xander å kussis Mio. Kan knappt förstå att hon hunnit bli 7 år. Att tiden ska gå så sjuukt snabbt.

Hoppas ni haft en trevlig kväll! Det har jag haft.. trots saknade av lilla plutten min. Mamma älskar dig!! Natti natt!

1 kommentar:

Stolt Mamma sa...

Tråkigt att det inte funkade för er, men som du säger, är ingen lycklig så är det ju bara onödigt att fortsätta kämpa.
Hoppas i alla fall att du mår bra gumman!Du får ta med dig Xander hit och hälsa på oss nån gång, eller så kommer jag och Paola upp till er! =)
Kram kram!