söndag 23 november 2008

Säsongsavslutning uuusch!

Jaaa.. vad ska detta vara bra för?? Ensam Mamma Söker har verkligen varit det enda jag varit stenhård på att följa denna hösten. Annars så tittar jag faktiskt inte så mkt på TV längre. Men huur som helst, ikväll var sista avsnittet! Järnspikar oxå! Tycker ju att det varit så bra. Följde ju inte ens förra säsongen å råkade liksom bara sådär glida in på ett banan skal å börja kolla utan intresse. Och nu är det slut. Uuuusch.. Men livet går ju med största sannolikhet vidare.. haha.

Idag sov jag till halv tio. Vaknade å va skitseg! Men efter 2:a, 3:e koppen kaffe så började jag vakna till liv. Tvättade det sista inför veckan. Sen åkte jag till farmor & farfar en sväng. Och där "duppades" det bulla i kaffe osv. Sen brummade jag in till Sandviken å hämtade Xander. Ååååh va härligt!! Han pussade på mig å kramade mig när jag kom. Mammas lilla älskling!Är nå otroligt hur man kan älska en annan människa SÅ MKT! Finns inget som beskriver kärleken till sitt barn.

Vi åkte hem iaf. Sen så fick Xander vara med sin morfar i 1½ timme. Usch, jag mådde jättedåligt över det. Ville ju vara med honom efter att vi varit ifrån varann i lite över ett dygn. Men jag hade verkligen lovat Millie att gå på hennes dansuppvisning. Gud va kul det va! Å va söta dom var alla barnen!! Små tuffliga tjejer å pojkar som dansade så duktigt. Ändå hade dom liksom inge krav på sig att det skulle vara perfekt, utan deras dans handlar om självkänsla osv. Helt rätt! Millie var så mallig och nervös. :-) Efteråt fikade vi där då, var ju i Folkets Hus så jag å syrrorna stod å mindes om den tiden då vi INGET mindes efter att ha varit där. Hur många ggr har man varit på Folket Hus askalas under högstadiet/gymnasiet?? Haha.. föör många ggr. Sen blev det iaf disco för barnen. Millie ville inte riktigt gå ut på dansgolvet själv så JAG var förste man att frivilligt gå ut och bokstavligen SLÄPPA LOSS AND SHAKE WHAT MY MOMA GAVE ME! Ha ha.. ok, lite fick jag ju lägga band på mig, var ju småbarn med. Så det blev mest en massa hoppande. Till slut ryckte det för mkt i Titans (lillasysters) dansfötter så hon kom ut på dansgolvet med. Skitkul hade vi. Å jag vet att Millie hade roligast, å det är viktigast.

Hem sen då.. min lilla älskling hade somnat en halvtimme i pappas famn. Men vaknade till när vi kom hem. Han var så kramsugen med mig då. Blev kvällsmat med mamma och pappa, Ellis Mattis och Mio, Titan och Kim. Och så Xander förstås men han hör ju liksom till mig han. :-) Alla åkte hem. Jag förberedde välling till kvällen å imorgonbitti, bytte blöja å tog på Xander pyjamas, bredde mina mackor till imorgon, packade min väska och Xanders ryggsäck. Tog fram kläder åt oss och laddade kaffebryggaren. Xander älsklingen åt sin välling och somnade mysandes i min famn framför TV:n när Ensam Mamma började. Sen dess har han sovit som en stock. Något även jag ska göra nu. Trött som få. Upp 05.15 imorgon. Dricka kaffe, vakna till, göra mig iordning, väcka Xander 05.45. Ge honom välling och klä på honom och allt som hör till. Busa lite. Ta på ytterkläder vid 06.30. Vandra till dagis. Hinner vara med honom i 10 min innan jag lär gå till bussen. Sen äre jobb som gäller. Så ser mina mornar ut. Planerat in i minsta detalj med utrymme för fel. :-)

Blåser ju nå fruktansvärt ute. Får se hur det är imorgonbitti. Skulle de va föör blåsigt så erbjöd sig mamma att gå till dagis med Xander senare. Men vi får se.

God natt era gamla nötter. Sov så gott. Det ska jag göra!

Inga kommentarer: