söndag 30 november 2008

VÅR JULSKINKA HAR RYMT!!!

Gud vilken mysig dag det här har varit. Xander sov till strax efter åtta. Helt utvilad var jag när vi klev upp. Dagen har bestått av julstädning, julpyntning, tvättning å busning med Xander. Nu har vi fått upp julgardiner osv... nya ljus på öppna spisen å vardagsrumsbordet. Härligt! Xander var så himla duktig. Tänk att jag kunde stå å stryka rakt upp å ner utan att han skulle dra i strykbrädan å försöka få tag på strykjärnet. Han lekte så snällt medans jag fixade det. Så lyssnade vi ju på julmusik oxå! Därav rubriken. Den är ju rolig den låten.. tyckte Xander iaf. :-) Själv så tycker jag om Jaaag såg mamma kyssa toomten jaag.. det är oxå en låt som jag nynnade mkt på vid juletider när jag var liten. Käkade kotlett, potatis, brunsås å ärter å morötter idag. GOTT SOM FAN! Trodde det skulle komma ut genom öronen på lillfisen.

Tvättat vare å ja.. hade ju tvätt för hela förgående vecka. Plus att jag tvättade upp sängkläder. Faen va underbart det är å lägga sig i sängkläder som är nytvättade!! I love it! Hursomhelst.. Danne kom hem till Sandviken denna helgen iaf.. så jag å Xander åkte in till honom en sväng så både Danne å lillgubben fick busa av sig. Vi åt pepparkakor. Gott! Vid 17 åkte jag och Xander hem.. Då åt vi kvällsfika, yoghurt å smörgås. Så avslutade vi med saffrans sockerkaka som mamma bakat. :-) Det smaskades vill jag lova! Sen så duschade jag.. Xander badade.. bäddade i sängen, hämtade det sista från tvättstugan, gjorde välling, packade Xanders ryggsäck inför dagis, tog på Xander pyjamas.. kollade lite barnprogram å pyste. Sedan var det vällingdags och plutten somnade återigen på två röda vid 19. Skönt att han somnar i tid så han orkar upp till dagis. Ögonen snurrar väl rätt rejält på mig å lär jag säga... börjar bli riktigt trött. Det kommer väl ikapp när man hållt igång.. slappnar man av blir det inge bra. :-)

Nu ska jag fippla vidare. Jobb imorgon igen. Skulle ju inte tycka att det var så skoj utan mina arbetskamrater! Man är ju garanterad minst 3-4 skrattanfall iaf.. ganska lågt räknat. Aja.. svammel mammel. Natti på er!

Inga kommentarer: