lördag 29 november 2008

My Girl...

I've got so much honey, the bees envy me. I've got a sweeter song, than the birds in the trees! Rajdadidaj! Så jävla klockren låt det. Har älskat den med The Temptations sen första gången jag hörde den när jag endast var en liten flicke snärta! Vet inte varför jag kom och tänka på den? Härligt var det iaf för det är en så jävla positiv låt. Som jag och Stina brukar tralla; DON'T BE NEGATIVE, NEGATIVE.. JUST BE POSITIVE, POSITIVE! Ha ha...

Så sjunger lördagen på sista versen då. Haft en rolig dag. Idag fick Xander äntligen sova ut.. säger Xander eftersom jag tänker på honom först å främst. Vi klev upp 07.40. Alldeles lagom tycker jag för hade jag sovit säg, en timme till, så hade min hjärna varit MOS! Jag kan absolut inte sova för många timmar på en natt får då blir jag helt fucked up. Har lätt för att få huvudvärk då osv. Imorse var jag bara på gränsen till moos.. men efter 2 koppar kaffe så redde det ut sig. Det är så mysigt å kunna gå å skrota i pyjamas med Xander på morgonen.. utan måsten. Nu har ju inte jag pyjamas på mig då, det skulle vara en syn det. Men morgonrock iaf då. Vi kollar barntv på morgonen.. han får välling, sen sitter vi vid köksbordet och äter en frukost tillsammans vilket endast sker lörd o sönd. På vardagarna äter han välling när han vaknar och sen får han frukost 07.45 på dagis. Iaf... myspys! De é gött de!

Vid 10.45 åkte jag, Xander, mamma, Ellis o Titan in till Valbo. Gick omkring och spanade kläder osv. Så käkade vi lunch på IKEA.. gick runt där efteråt. Och så somnade Xander i vagnen. Utan gnäll. Förstår inte vad jag gjort för att förtjäna honom?? Det är absolut inga problem att ha honom med nånstans. Stolt! När han vaknade så åkte mamma, Ellis o Titan in till Gävle. Själv så brummade vi iväg till farmor o farfar. Och där var det ju fika som vanligt! Ha ha.. vet fan inget hushåll som har så mkt olika bull- o kaksorter varje gång man är där. Härligt som fan och Xander är i rena rama paradiset. Det är ju det som man själv kommer ihåg när man åkte till farmor o farfar, mormor o morfar när man var liten.. man blev ju alltid bjuden på nåt. Fika lr godis. Men godis är uteslutet för Xander så det är fika som gäller då. Gott var det! Kom hem vid 17.30.. ville verkligen tillbringa mkt tid med farmor o farfar, dom blir ju så glad när barnbarn och barnbarnsbarn kommer o hälsar på. :-) Vi käkade kvällsmat.. har busat en MASSA! Sen så satt Xander och myste med mig i mitt knä och somnade strax efter 20 när vi kollade på Stjärnor på Is. Han fick sova i min famn ända tills det slutade 21.30... är ju så härligt. Så snarkar han ibland. Haha. Orkar inte vänta på fortsättning så nu har jag flyttat in oss båda till sovrummet.

Ska kika vidare.. snart blire sova sova säng säng säng! Natti på er o en extra tanke går till Stina som jobbar ikväll..

Inga kommentarer: