fredag 28 november 2008

Äntligen mystid!!

Detta har varit en strålande dag!

Har fan så jävla roligt, rent ut sagt, på jobbet! Vilka människor! Och min Stina är ju klockrenast som vanligt! Ha ha.. Fick ju fika för tävlingen vi vann igår oxå. Griimt. Så nu har vi kommit överens om att vi turas om med att ta med oss fika en varsin fredag, så kör vi på fika varje vecka! :-)

Slutade 15.45 idag. Skyndade mig så jag hann med bussen som går samma tid. Hann med den. Halvsprang fan från busshållsplatsen till dagis. Ville så gärna bara hämta min lilla älskling!! Gissa om han blev GLAD när mamma kom?! Känner mig så stolt. Han är som ett litet solsken! Goare, gladare och snällare pöjk får man leta efter! Dom säger ju det på dagis oxå.. att han är så duktig och snäll. :-) Det är min son det! Vi traskade iaf från dagis till Konsum. Köpte välling och efterrätt. Sen så åt jag och Xander fläskfilé med klyfpotatis och Café de Paris sås med mamma å pappa. Efter diskningen vispade jag grädde och serverade det till coktailbär som vi avnjöt som efterrätt. Släckte ner lite och tände ljus på köksbordet. Mysigt! Förresten, när jag vispat klart grädden så tog jag ur en av visparna som det var fullt med grädde på och gav den till Xander! Hallå där mallstropp! Han blev så glad.. så sa jag till honom att han fick sitta på golvet om han ville ha så han inte springer runt och sätter vispen i halsen.. då satte han sig ner och han rörde sig inte ur fläcken förrän varenda liten klick grädde var borta! Haha.. han satt bara och flinade och såg allmänt mallig ut. Gobiten!!

Satt vi matbordet lääänge... bara pratade. Plutten är ju så rolig när han ska vara med i konversationen, och så kommer han ju på att han måste vara rolig ibland oxå så vi skrattar. :-) Bytte blöja iaf då å tog på Xander pyjamas. Först lekte vi lite jaga. Xander skrattade enda ner från tårna tror jag.. och jag med. Sen tog vi napparna och satte oss i soffan och kollade på Idol. Tog väl ca 15-20 min så sov lill gubben sittandes lutandes mot mig. Och sen dess sover han.. som vanligt, som en stock! Och imorgon får vi sova uut! Underbart! Tyckte så synd om Xander imorse... brukar ju väcka honom 05.45.. men gubben var så trött så det gick inte. Så prövade jag vid 05.50.. gick inte. Sen klockan 06.00 fick jag lyfta upp han ur sängen. Sötnos! Han blinkade jättemkt när han öppnade ögonen för TV:n var på i vardagsrummet. Hade ju förberett med att kolla Musses Klubbhus. Så efter 1 min reagerar han och säger "Heej!... Ussee!" Musse menade han alltså. Trots att vi då bara hade en halvtimme på oss så blir det ingen stress alls för oss. Xander har aldrig nå trots för sig på morgonen, och jag är ju alltid på glatt humör så vi är helt synkade. Så hann jag sitta med honom i 10 min återigen innan jag gick till bussen. Det känns så skönt att jag inte bara släpper av han...

Nu är man ju trött som jag vet inte vad.. Har haft en riktigt mysig kväll med gohjärtat iaf. Det behövdes! Imorgon ska vi städa, hänga upp nya gardiner osv.. så ska vi gå till min farmor o farfar en sväng. Sen busa och mysa en massa. På söndag har vi tvättid. Allt annat däremellan tar vi som det kommer!

Nu blir det sova om ett tag. Tänkte bara lägga in en sångtext som är flera år gammal nu.. första gången man hörde den tyckte jag att den var så fin. Sara som sjunger låten skrev den till sin dotter. Och nu när man själv har barn så är det bara så lätt att relatera till... så den tillägnas min älskade lilla Xander. Mammas fina älskling!


Jag vaknar brevid dig,
stryker håret från din kind,
jag är så glad att du är min.
Du är så vacker när du sover,
du har nåt som ingen annan har,
du är så underbar.

Och jag ser i dina ögon,
att du känner likadant.
Jag vill dela mitt liv med dig,
du skapar värme inom mig,
och vi ska vårda varje dag.
Vi älskar varandra så,
som ingen annan kan förstå,
det är för alltid du och jag.

Det finns inga tvivel,
har aldrig ångrat en sekund,
jag har älskat dig från första stund.
Vill att du ska känna trygghet,
du kan vila här hos mig,
för jag ska aldrig släppa dig.

Och jag ser i dina ögon,
att du känner likadant.
Jag vill dela mitt liv med dig,
du skapar värme inom mig,
och vi ska vårda varje dag.
Vi älskar varandra så,
som ingen annan kan förstå,
det är för alltid du och jag.

Jag vaknar brevid dig,
stryker håret från din kind,
jag är så glad att du är min..



Jag och Xander när han är endast 8 dagar gammal.







Inga kommentarer: