torsdag 27 november 2008

Mitt samvete äter upp mig.

Redan torsdag? Förstår inte var tiden tar vägen..


Jobbat som vanligt. Imorse ville Xander kliva upp med mig 05.15. Det var HÄRLIGT tycker jag för då fick vi lite mer tid tillsammans. Som jag skrivit tidigare, tror jag iaf, så har jag fått dragit upp honom ur sängen vid 05.45 för att han ska hinna vakna till och äta välling innan vi traskar till dagis vid 06.35 ca..så vill man ju hinna busa lite med honom innan det. Jag tackar gudarna för att jag är morgonpigg som få! Tror det är tack vare Xander faktiskt. Iaf.. Xander klev upp med mig. Eller ja.. vi låg och myste och småbusade lite i sängen innan vi klev upp. Han är ju så otrooligt söt i pyjamas och sin morgonfrilla! Haha. Vi ser ut som två svinto bollar han och jag när vi vaknar. Tog oss upp.. Bytte blöja. Xander tycker det är kul att vara med mig inne i badrummet. Jag drog en kam genom mitt hår och sminkade mig lite fort, Xander skulle hålla på och ha papper och snyta sig hela tiden.. sen vill han lyfta på toalett locket och kasta de, så ställer han sig på sidan av toan för då når han upp å spola. Haha.. jag bara skratta ja. Vi busade lite smått. Xander har ju pippi på att leka med vårat skoho.. så vi tog på oss en varsin sko så ska han låtsas hjälpa mig med den då. Jaa.. hur kan man INTE vara morgonpigg?! :-)
Klockan blev 6.. och då börjar Musse Piggs Klubbhus på Disney Channel. Vi värmde vällingen tills dess å jag tog en kopp kaffe. Så satt vi och bara hade det mysigt i soffan i en kvart. Tog på Xander kläder. Packade min väska till jobbet som jag inte orkade göra igår kväll. Xanders ryggsäck hade jag iaf förberett. Hann med lite till bus för att sedan promenera till dagis. Går ju i tid hemifrån så jag slipper bara släppa av Xander på två min när vi kommer dig. Satt med Xander i knäet i 10 min kanske och kramades.. pratade lite med fröken Mona som Xander äälskar! Så det gick så himla bra att lämna honom. Han blev lite lite ledsen när jag sa hejdå, men det gick över på 10 sek. Så vinkade han hejdå till mig i fönstret. Sen dess har man varit i work position... Tänk va glad jag är att jag träffat Stina... förstår inte att våra vägar inte korsats tidigare. Men allt har väl sin tid och sin mening. :-)

Nu iaf till mitt dåliga samvete. Min pappa hämtar ju Xander från dagis vid 4 varje dag när han slutat för att lill fisen ska slippa vara där till stängning.. vilket jag uppskattar så mkt! Så kom jag hem när kl var 17.45 och Xander var såå trött! Vi kramades så mkt!! Så hann vi äta.. bytte blöja, tog på pyjamas, vi borstade tänderna och 19.04 somnade älsklingen min på två röda. DÅLIGT SAMVETE NÅGON?? Vet att det måste vara såhär ett tag nu för jag måste ju verkligen jobba. Och detta jobb har jag just nu. Men att veta att jag hinner träffa Xander strax över 1 timme på morgonen, och strax över 1 timme på kvällen gör mig så ledsen! Turen är ju att han har ju inte samma tidsperspektiv ännu.. men ändå. JAG får ju leva med det. Mammas goa, älskade lilla plutt!! Så nu kanske ni förstår varför han får sova i min säng med mig. Tidigare var det ju för att Danne jobbade borta på vardagarna och jag tyckte att Xander ska kunna känna sig trygg när han bara var med mig hela tiden... och nu så skulle jag inte för allt i världen ha samvete att lägga honom i hans säng, i hans rum å sova utan honom när vi träffas såhär lite. Finns inge mysigare än att ha honom bredvid sig... så på nätterna rullar han alltid runt och lägger sig tätt, tätt intill mig med ryggen emot så håller jag om honom. Jag hatar att sova ensam så det är bästa lösningen för oss båda just nu. Men denna helgen är min helg. Danne har honom varannan helg då. Men nu i helgen så ska vi ha det såå härligt!! Jag ska tillbringa varenda liten minut jag kan med Xander.. så ska vi gå och hälsa på gammelfamor & gammelfarfar. Sen har vi inget mer planerat och det tycker jag är så himla skönt. Då kan vi ta det lite som det kommer och bara ha det myspys. Tänkte göra en fruktsallad imorgon kväll åt mig och pluttas så ska vi kolla barnprogram och Idol. Längtar!!

Jahapp. Som vanligt vet jag inte vad som hände men SVISCH sa det så hade jag skrivt en hel roman i min blogg. :-P Ibland måste man verkligen skriva av sig... antar att ibland var nu då!

Fredag imorgon. Tjo & tjim! Då blir det fredags fika!
Nu ska jag sova. Trött som faen.. Godnatt.. antar att ni också somnar efter att ha läst detta miiil-långa inlägg.

1 kommentar:

Paola sa...

Hej gumman! Härligt attläsa hur ni har det!! Du ska inte ha dåligt samvete, du är så duktig som jobbar! Och du är världens bästa mamma!!!! Vi måste höras hjärtat, här händer set grejer.. Om jag inte hinner ringa dig imorgon så gör jag det i helgen. Men du kan ju gå in och läsa min blogg om du är lite nyfiken...www.paolaryttar.blogspot.com Puss, jag saaaknar dig!