onsdag 27 maj 2009

Strömavbrott!

Sådär ja... äntliiigen fungerar både tv:n, datorn o resten av de elektriska prylarna i lägenheten! Xander ville kolla på barntv vid halv sju, jag försökte slå på tv:n och blev mäkta förvånad när den inte fungerade! Kollade runt med lampor osv och mkt riktigt så var det strömavbrott! Surt sa räven. Fick förklara för Xander att ikväll fick han minsann hålla till godo med mamma sin heela tiden. :) Vi har ju inte alltid tv:n på iaf på kvällarna när vi leker osv, oftast bara när han säger att han vill titta på "täägåårn", dvs Drömmarnas Trädgård! Haha. Sen så somnade han vid 19. Plutten min är alltid lika duktig. Sen dess sover han.. och jag höll på o bli gaalen av att inte ha nå sällskap. Som alltså består av tv o dator och oftast båda två! Sprang ner en sväng till grannen under för o kolla om det var lika för dom. Och det var det ju... så det var inte mkt o göra men hon informerade mig iaf om att det var felanmält. Kom hit 3 bilar o massa gubbar och använde sina magic hands och poff så var strömmen tillbaka. :)

Nog om det... Jobbar som vanligt idag. Gick fin fint som vanligt. Morgonen startade hemskt dåligt då en arbetskamrat tagit min arbetsplats. Jaa och jag vet väl att vi inte har några bestämda platser o så egentligen, men jag har ändå suttit där i 2 veckor snart, och det är verkligen min turplats för jag säljer som smöör där. Och det märktes ju... satt på en annan plats fram till 12.. gick pissdåligt. Sen vid tolv åkte hon hem o jag flyttade mig på direkten. Och shit vad det lossnade. Sålde sjukt bra! :) Förmodligen så är det väl psykiskt dedär då.. men vafan. Hemskt drygt o bryta en rutin på dedär sättet. :P

Kom hem i vanlig ordning.. käkade med min lilla älskling. Ååh herregud va vi pratade och diskuterade. Haha. Har t.o.m spelat in ett klipp med mobilen som jag ska visa för Linda o Camilla imorgon.. dom kommer nog bli glada! :) Sen så ville han som sagt kolla barntv, blev ju inget med det så vi myste och busade en massa istället. Han orkade inte ens med att jag skulle läsa en godnatt-saga ikväll utan han ville gå o lägga sig på en gång. Gobiten som alltid säger det han vill. Sen så gjorde jag te och ringde Camilla i ren panik eftersom jag inte hade nå sällskap! Fint de. Förr i tiden satt dom väl i sina stugor o vetegudars vad dom hade för sig. Sjukt att man ska behöva bli beroende av tv o dator... men vafan.. är faktiskt heelt nödvändigt!

Nu blire väl sängen snart.. väntar på att Paola ska slå en pling bara. Är så glad över mina vänner. Och igår kväll tror jag verkligen Paola läste mina tankar när hon ringde, för jag var i sjukt behov av att prata.. Vill ju inte ringa o väcka folk för det såklart.. men så ringde hon! :) Imorgon kväll ska jag se till att städa lite här hemma. Skönt o ha allt iordning så kan man dammsuga o moppa golven på fredan! Vill helst ha städat före helgen jämt.. kan man slappna av.

Natti!

When your life is going too fast
Off the train tracks
I can slow it down
Just when you think you bout to turn back
Scared you might crash
I'll be around....

Brandy - Right Here
riktigt bra....

Inga kommentarer: