fredag 29 maj 2009

Underbara sol!

Goder afton! =)

Igår kväll var jag alldeles allena här hemma. När jag var påväg hem från jobbet så ringde Danne och saknde Xander så mycket så han frågade om han fick ha honom över natten. Självklart skulle jag aldrig neka honom det.. så det var bara hem och träffa Xander en snabbis. Pussa och krama på han en massa sen så fick han åka till sin pappa. Var ju piss o lort regn hela långa dagen igår, såå drygt. Men så på kvällskvisten sprack det upp och himlen blev blå och solen sken. Det gillar vi. =) Så jag tog mig en liten promenad.. riktigt skönt var det. Sen plockade och donade jag i här hemma lite, dammade.. i förberedelse för dagen!

Sov i soffan inatt, sjukt nöjd över mig själv att jag la mig i rätt så lagom tid. Så vaknade man imorse och solen sken! Kan ju inte bli en bättre start på morgonen! =) Gjorde mig iordning, åkte till jobbet. Slutade 15.45 idag. Var hem en sväng och dammsög. Kände att jag inte ville börja med det när Xander kommit hem. Sen in till Sandviken och hämtade honom. Sen så har vi haft en rackars mysig kväll med kvällsfika framför tv:n och lite bus. Han fick ju för sig att vi skulle hammra och borra på vardagsrummet, så då äre bara att hänga med! Haha. Hoppades på att jag skulle få ha han vaken lite längre ikväll o bara mysa. Men när kl var strax efter 19 så gav han upp, då ville han gå o sova i "Xaaners säng" Haha. Fick en sån härlig kram av han och så pussa han mig i pannan och på kinderna innan jag la ner honom. =) Älsklings hjärtat!! Hann väl stryka han över pannan i 3 min så sov han. Min trötta lilla fis. Härligt att få äta frukost med honom imorgon bitti!

Passade på att moppa golven när fisas somnat. Så nu luktar det AJAX- FÊTE DES FLEUUURS i heela lägenheten. Mm.. luktar rent o det tycker vi om! Och sen hamnade jag här vid datorn då. Som vanligt. Ska väl snart ringa till Camilla som jag lovat. =)

Imorgon ska jag på gårdsfest i Hofors. Sen blire öltält och grejer eftersom det är Bessemerfesten. Har aldrig någonsin varit på det.. men så blev jag bjuden på lite ferre av Viktor. Och det var ju trevligt! =) Xander ska sova ute i Malmjärn med mamma och pappa i deras stuga. Mammsen och pappsen ser fram emot det så mkt. Min mamma la ju in en liten kommentar om att hon inte fått sovit med fisen sen i november. Haha. Och även Xander blev i extas när jag berättade vad han skulle få göra imorgon. =)

Nä.. nu blire telefonen med Camilla. Brukar ju kunna ta sin lilla tid. Haha.. fattar inte hur vi kan snacka så mycket på jobbet och sen ha såå mycket att säga på kvällarna när vi rings. Det gör vi bra! Ha en trevlig kväll! Vädret är så underbart så det känns fanimej inte sant.. /Stolt mamma

Xander, jag, Mattis, Ellis och så Titan på ett hörn =)
...i en snögrotta i fjällen!





Breathe you out, breathe you in
You keep coming back to tell me you're the one who could have been
And my eyes, see it all so clear, It was long ago and far away,
but it never disappears

I try to put it in the past, hold on to myself
And don't look back...

I don't wanna dream about, all the things that never were
And maybe I can live without, when I'm out from under
I don't wanna feel the pain, what good would it do me now?
I'll get it all figured out, when I'm out from under...

So let me go, just let me fly away
Let me feel the space between us,
growin' deeper and much darker everyday

Watch me now, and I'll be someone new
My heart will be unbroken, it will open up
For everyone but you
Even when I cross the line, it's like a lie I've told a thousand times..

Out from under - Britney Spears
Hon får till det hemskt bra ibland =)

Inga kommentarer: