söndag 21 juni 2009

Midsommar -09 över...

Tjo!
Så var denna midsommarafton över. Har haft det kanonbra! =)
Midsommarafton spenderade jag i Sandviken med Xander, Danne och Dannes familj/släkt hos Tina (Dannes mormor). Blev en heldag där med en massa god mat, jordgubbstårta och bus med Xander både inomhus och utomhus! =) Fick ju passa på när det var uppehåll. Sjukt drygt med allt regn den senaste tiden. Men nu ser det ju ut att flyta på med finväder några dagar.. =)

Midsommardagen var även den trevlig. Var hemma o slappade på förmiddan. Sen åkte jag med Ellis, Mattis o Mio ut till mammas o pappas stuga i Malmjärn. Och där samlades vi allihopa.. även farmor, farfar, Titan, Kim, Sandra, Calle, Millie och kusin Oskar var där. =) Vi åt god mat och efterrätt. Tjoade o tjimmade. Jag drack en öl, men sen var det bra. Blev erbjuden att följa med ut till Hammarby , men jag kände efter en öl att jag blev trött, plus att min förkylning inte gått över riktigt än.. så att springa runt halva natten där kändes inte så lockande. Fick skjuts hem av Ellis o Mio så jag var hemma till halv 10. Hemskt skönt. Kändes grymt skönt när jag vaknade imorse och INTE hade festat o ramlat runt. =)

Klev upp i tid.. Åkte till Valbo. Har handlat sommarkläder o så till Xander.. men kom på att jag själv har ju ingenting att ta på mig när värmen kommer. Så det var väl dags då. Även om jag hatar att shoppa. Inte till fisen.. det är alltid kul. Men när det gäller mig själv så önskar jag bara att kläderna jag vill ha POFF ska hänga i min garderob utan ansträngning. :P Hittade 3 klänningar, 3 linnen, 2 sjalar, 2 kortbyxor och ett par skor. Köpte oxå duschdraperi o handdukar. Så jag känner mig grymt nöjd. Fick väl unna mig lite då eftersom jag fick bra med pengar tillbaka från skatten. Men resten sitter på sparkontot! =)

Efter Valbo åkte jag till Sandviken. Danne hade ju kalas för Xander där idag med sin sida av släkten. Xanders faster Linda hade bakat en biltårta dagen till ära. Så fin så. =) Jag och fisas kom hem till halv 5 ca. Började med maten.. under tiden hängde jag upp duschdraperiet. Frågade Xander om han ville hjälpa mig, men han satt o läste på draperi-förpackningen för mig istället när jag hängde upp det. Han sa att det stod: mamma, pappa, morfar, blomma, bilen, stoor bilen, mopeped osv.. haha. Han är så jävla rolig! Mammas guldklimp! =) Sen åt vi kvällsmat. Även glass har vi käkat. Sen lekte vi med hans bilar o grejer. Gofisen. Det går att ha såna konversationer med honom så det är inte sant. Haha.

Klockan 7 somnade han. Han måste varit helt slut efter kalasandet för han somna på 3 min. Fick en sån härlig bamsekram o puss av han när vi sa god natt. Han vet vad som gör mamma glad! =)
Jag har duschat och så hamnade jag här. Snackat med Camilla i telefon oxå. Blir bara slappa för imorgon är det jobb igen. Men jobbar bara 13-17 denna veckan.


Bjuder väl på lite bilder från Midsommarafton då! =)


Xander leker med Ken =)


Jag ÄLSKAR jordgubbstårta!



Jag och plutten myser med en muffins efter han sovit middag =)


Våran tuffa kille! Mammas o pappas snygging =)

Inga kommentarer: