tisdag 16 juni 2009

Tjo!
Så var även tisdagen snart över. Var några dagar sen jag skrev så får väl uppdatera lite kort...
Denna helgen som varit så var Xander med mig. Min helg.
I fredags var vi och åt på Kungspizzerian bara han och jag. Jättemysigt hade vi det. Stannade kvar lite extra och satt i köket med Becker och åt vindruvor o konverserade. När vi skulle gå hem så kramade Xander Becker o sa till honom att han skulle följa med oss hem. Haha.. gobiten! Väl hemma så åt vi lite chips och lekte.. Myste en massa.
lördagen donade vi lite här hemma, sen kom Mattis o hämtade oss. Följde med han in till IKEA en snabb sväng för han skulle inhandla lite prylar till Mios rum. Sen åkte vi till Sandviken och handlade till Xanders kalas. =) Resten av dagen/kvällen spenderade vi i Hillsta med Ellis, Mattis o Mio. Käkade tacos och hade det allmänt bra.
Söndagen så var det ääntligen dags för kalas för Xander! =) Höll till uppe i huset i Hillsta eftersom det är lite bättre med plats där. Danne kom oxå så fisen blev så himla glad! Han fick en massa paket och var helt överlycklig! =) Han fick bl.a en bil av mig o Danne som han kan åka i. Han trodde inte att det var sant lilla gubben och han slängde sig i min famn o kramade om mig. Haha. Hjärtat! Sen fick han en brandbil, en traktor med släp som han kan åka i, ett set med motorsåg, skyddshjälm, arbetshandskar, hörselkåpor och skyddsglasögon. En verktygslåda med såg, skruvmejsel och den absoluta favoriten av allting, en borr! Ser precis ut och låter som en riktig borr. Haha. Och lite andra grejer. Så han var toknöjd! =)

Igår fyllde han ju då 2 år. Våran stora kille! =) Titan var ju med på söndan med hela släkten, men hennes Kim kunde inte vara med för han hade jour på brandkåren, så dom kom förbi med deras presenter igår för Kim ville så gärna vara med. Av dom fick fisen en gul buss (som han alltid tjatat om gula bussar eftersom jag åker det ibland. Haha) och en större bil med husvagn. =) Vi fikade och sen kom mamma o pappa förbi en sväng. Var så mysigt så.

Nu gäller det bara för mig när Xander åker till Danne över midsommar att rensa ur lite andra leksaker som jag vet att han inte använder längre. Så får man göra plats för det nya.

Annars har jag bara jobbat igår och idag. Går lite trögt nu.. men det funkar. Saknar dock Madde som jag suttit bredvid och haft riktigt kul med förra veckan. Nu är hon ute på field marketing och det känns tomt utan henne. Slutar iaf 16 om dagarna och det är sån grym skillnad att komma hem en timme tidigare! Känns som att jag får så mkt mer tid med lilla gubben min. Och det kan man ju aldrig få för mkt av. =)

Titan o Kim hämtade Xander och Mio från dagis idag.. så när jag kom från jobbet så hämtade jag upp fisas från lekparken där dom var. Så gick vi hem, gjorde kvällsmat.. käkade och sen tog han och jag ett långt bad tillsammans. =) Hann med en massa lek och mys. Så somnade han vid halv åtta.

Sådär då.. en liten uppdatering. Nu blire snart sängen känner jag. Har åkt på en riktig dunderförkylning. Men proppar i mig Ibumetin om dagarna så jag orkar med. Imorgon äre jobbfest. Men jag har bestämt mig för att skippa det, eftersom Xander åker till sin pappa antingen på tors kväll eller fre morgon och blir där ända till sön eftermiddag. Vill ha så mkt tid som möjligt med honom då. Och så fyller ju äldsta syrran år imorgon så vi ska dit på lite fika.


Volbeat I Only Wanna Be With You



Lite bilder på lilla och stora killen våran =)

Danne och hjärtat på BB..



Jag och Xander, här lite över en vecka gammal =)

ALLTID SÅ GLAD!! Taget för lite över ett år sen.



Våran stoora kille.. världens vackraste o underbaraste!

1 kommentar:

Unknown sa...

Sötfisen, saknar dig också. Fungerar inte att säga Stop in den här nere för skåningarna ;) haha. försökte få någon att säga krukbruk snabbt men de gick inte med på de heller, måste ses under sommaren. :) Kramar i massor