söndag 18 oktober 2009

Ensam Mamma Söker.

Hua, jag är helt slut! Full fart hela dagen. :)
Vi klev upp 8 idag. Och då jag blev gloendes på tv igår så kom jag inte i säng förrän 1. Kan återigen konstatera att jag behöver inte mer än 6-7 timmars sömn. Vaknde imorse och kände mig riktigt utvilad. Sover jag längre så blir jag tung i huvudet.
Hur som haver.. vi åt en god frukost. Xander ville diska efter det sa han, så det gjorde han. Haha. Gör inget att jag får göra om det sen. :) Medans han tog sig för det så gjorde jag iordning 2 IKEA påsar med tvätt. Bl.a min vinterjacka. Dags för den känner jag! Plockade och dammade. Sen dammsögs det. Xander var som fastklistrad vid diskhon. :) Sen tog vi oss ut på en liten promenad. Var till tvättstugan. In igen och åt upp tacos-resterna sen igår kväll. Fast bara jag, lilla älsklingen ville ha korv med bröd han. Så det fick han. Sen myste vi ner oss i soffan ett tag. Kollade Pippi på de sju haven. Jag drack kaffe, han mjölk, så åt vi några Tom o Jerry kex var. Myspys! Sen ner till tvättstugan igen. "Jag vill cykla ja'" sa pluttas. Så han fick hoppa upp på sin trehjuling. Vi gjorde ett besök hemma hos mamma o pappa. Kollade på filmer från när Xander o Mio var ett halvår gamla. Ååååh så underbart! Ska kolla fler en annan dag! Riktigt underbart o se!! :)
Efter det så begav vi oss till tvättstugan för att hämta allt. Kom in, så duschade vi. Sen började jag med maten. Lax och potatis! Alltid lika grymt gott! Xander smällde i sig 2 potatisar och en hel laxbit. :) Medans jag diskade så lekte han i köket. Sen myste vi lite i soffan innan det var dags för godnatt-saga. Gick väldigt fort och älsklingen somnade 18.50.

Jag förberedde allt inför imorrnbitti. Sen blev det en kopp kaffe och efterlängtade Ensam Mamma Söker. Så jävla drygt att det bara håller på 1timme! :)
Nu ska jag dra mig mot sängen.. jobb och dagis imorgon. Blir kortvecka med Xander då hans pappa har honom från tors-sön. Ska mysa så in i norden med han!!
Hoppas ni haft en lika härlig helg som jag och mitt underbara hjärta!

Inga kommentarer: