måndag 23 november 2009

Jag går bredvid men halkar efter jag orkar inte springa mer..

Så var måndagen över. Jag tycker om måndagar. När helgen är slut så är det alltid skönt o komma tillbaka till jobb. Nästan alltid.
Dagen har gått ovanligt snabbt dock. Var kundbesök från Telia idag också. Alltid roligt när man får chansen att snicksnacka lite.

Möttes av en överlycklig liten fis när jag hämtade han på dagis! :) Han satt och pysslade med fröken Kristina och lilla Noah. Kristina o Xander hade gjort en lapp och skrivit med kritor "Xander, mamma Bella". Den var så charmig så den fick följa med hem och sitter nu på kylskåpet. :) Vi pratade om ALLT mellan himmel o jord under promenaden hem. Otroligt hur mycket som kan sägas under 5 min. Lagade mat och åt. Efter det frågade jag Xander om han hade lust o ta en innebandymatch med mig. Han blev helt tokig och sprang in i sitt rum och hämtade klubborna och bollen sen var det full fart! Matchen spårade ur och det slutade med att vi lekte jaga i hela lägenheten! Slängde oss i soffan och i min säng och Xanders ögon var som stjärnor. Underbara unge! Lättgissat att han var helt slut till nattningen. Läste saga, pratade lite, och innan vi sa god natt så säger han "Vet du sak mamma? Jag älskar dig! Du är king!" Haha.. ååh inga ord gör mig lyckligare än dina! Min knoppnos!

Strax före sju hade han somnat.. tog mig en dusch och donade. Hoppade ner i soffan under en filt med en kopp kaffe och kollade på Ullared. Klockrenast var två killar, i tonåren, som satt ner.. prataren sa "Ni ser uttråkade ut?" Dom sa "Jaa.. vi ska la sitta här i 2 timmar o vänta på morsan då..." Haha. Morgan var ju orginell som vanligt!

Nu har min dator fått lite tid oxå.. känner att det är dags för sänggående nu.
Och helt seriöst... vädret måste ta och rycka upp sig nu! Jag är inte den som klagar i vanliga fall, men detta konstanta skitväder börjar göra mig less nu! I lördags var det sol..och det kändes i hela kroppen. Skärpning!

Melissa Horn.. du rör mig!

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är...

Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort..

Inga kommentarer: