söndag 22 november 2009

Light up, as if you have a choice!

Så har man haft ett litet avbrott igen då på nån vecka.
Skulle kunna sammanfatta senaste tiden med ett uttryck - Upp som en sol, ner som en jävla pannkaka! Men inget jag går in på... låter det vara oskrivet. Så kanske det slutar finnas? Hm.. om det vore så väl..

Denna helg har varit så otroligt skön. Jobbig.. men ändå skön. Har känt mig väldigt stressad på jobbet osv ett tag. Xander åkte till Danne i torsdags. Dom har sen spenderat helgen i Sthlm.. varit på lekland o träffat Byggare Bob mm. :)
Jag då? Jag har haft en helg enbart med mig själv. Så himla välbehövligt. I fredags efter jobbet så placerade jag röven i soffan direkt. Kollade Förkväll samtidigt som jag bläddrade i 2 inhandlade tidningar. Satt fast där i nån timme, sen gjorde jag mig tacos och tände ljus till Idol. Efter en kopp kaffe var jag som förlamad. Allt kommer ikapp när man lugnar ner sig. Sov på soffan i vanlig ordning när Xander är borta.

Igår sov jag till kl 10 hör och häpna! Gick till affärn' direkt jag klev upp o köpte juice och grejer. Åt frukost framför tvn och slappade.. har med andra ord inte gjort många knop den här helgen. Käkade tacos som blev över, sen tog jag en cykeltur till Hillsta o busade med Mio. Vi spelade innebandy och hade roligt. :) Mattis gjorde hemmagjord pizza så jag blev bjuden på kvällsmat där. :) En tripp till Bilisten efter det för lite chips och sen tillbaka till min underbara soffa. Såg på Robinson, som jag kan tycka att ha gjort sin grej.. men i brist på annat så får det duga i krig. Såg även Transformers. Har ju inte sett nån av dom filmerna fram till igår, så nu kan man bocka av en av dom. Vet inte om jag tyckte den var så bra.. även den får duga i krig. :)

Imorse var ordningen återställd när jag vaknade av mig själv kl 8. Drog iväg till tvättstugan på en gång, käkade frukost framför Nyhetsmorgon. Mia Törnblom var med. Gud vad jag beundrar henne! Har ju hennes första bok som jag fortf. inte läst ut. Måste fan ta tag i det för den kvinnan har MYCKET vett innanför pannbenet! Sen drog jag igång Spotify och dammade, dammsög, moppade golven o gjorde rent i badrummet. Åt lunch, och i eftermiddags kom min lilla älskling hem igen! :) Alltid så jävla underbart! Danne och Anki stannade och drack kaffe. :) Har haft en underbar kväll med hjärtat som somnade tjugo i sju. Jag förberedde allt inför imorrn, tog en dusch, sen blev det kaffe och Gossip Girl. Sen var det slut på roligt i rutan när inte Ensam mamma söker går längre!

Nej.. surfa vidare lite sen blir det sängen.
Vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade min underbara son!? Du är mitt allt! Min nr 1!! Älskar dig såå!
Mina nya svarta ros-örhängen.. syns inte så bra tyvärr.
Jag har som många andra blivit frälst av Melissa Horn! Vilken röst.. vilka texter..
Du frågar hur det är som om det vore uppenbart
Ja, det är släckt överallt
Men jag tror att våren kommer snart
Säg ingenting till mig jag ser allting ändå
Säg ingenting till mig det hörs på stegen när du går...
Du ger de du vill när du tror att du känner mig
Men du reser utan mål så nu reser jag mig bort från dig
Men jag vet vart jag ska du säger att du varit där
Men du känner ingenting du som skriver om vad kärlek är
Säg ingenting till mig jag ser allting ändå
Säg ingenting till mig det hörs på stegen när du går...
Du håller ingens hand du tror att alla skulle titta då
Men jag håller din ibland för det är kallt nu och jag fryser så
Kom hem när du vill jag är vaken hela natten
Kom hem när du vill jag är vaken hela natten..

Inga kommentarer: