söndag 1 november 2009

Jag tror du bär på en stor hemlighet..

Så har helgen kommit till ända.. sammanfattningsvis har jag ett ord, UNDERBAR!

Kollade klart på filmen jag skrev om igår kväll.. stor applåd till mig tack! :P Brukar ju ha en tendens att hamna i dvala o sen somna, men det gick finfint som sagt. Helt ok att se på.. inte nåt speciellt, men ibland vill man bara se en film som är lätt att hänga med i så den passade bra. Den slutade ju före 00 iaf, så jag kraschade i säng efter den.

Jag och Xander har haft en härlig dag tillsammans. Trots alla måsten som kommer med söndagar. Vi satt länge vid frukosten och pratade om allt möjligt. Sen var det tvätt-dags. Åt lunch. Det har städats och veckohandlats mat. Hittade ett garage åt underbaringen på Maxi. När vi kom hem så sprang han o hämtade flera st av sina småbilar och traktorer medans jag öppnade förpackningen. Sen lekte han med garaget 2tim i sträck! Helt makalös. :) Jag gjorde kaffe och satt med han i vardagsrummet och lekte.. tog fram en varsin glasspinne, men han hade fullt upp så jag fick sitta och hålla i glassen åt han så tog han en tugga emellanåt. Haha. Idag när vi va och handlade så fick han syn på risgrynsgröts paketen i en disk, så han sa "Jag vill ha tomtegröt mamma!" Så det åt vi till kvällen, med mackor. Åh va gott det var! Tyckte Xander oxå när han skyfflade i sig. Jag tände ljus vid matbordet, så säger han "Åh mamma..tända ljus, jag älskar tända ljus, dom gobitarna!" Haha! Älskling!!
Vi myste i soffan till barntv.. samtidigt som garaget var med och stod på armstödet på soffan. :) Sen var det nattning i vanlig ordning. Läser fortf. Knattarnas Drömjul.. :) Klockan var 18.45 när han somnade. Jag förberedde inför imorrnbitti och sen kollade jag på Gossip Girl. Gjorde mig en stor kopp kaffe till Ensam Mamma Söker. Kan inte förstå hur man kan bli så inne i ett program?! Jag lever mig verkligen in. Antar att det är många med mig som gör det. :)
Nu ska jag inta sängläge strax.. ska bli riktigt gött att sova. Alarmet ringer 05.15 imorgon. Så bäst att få all skönhetssömn man kan!
Jobb och dagis imorrn. Over and out!

Ingen träffar mej så hårt som du
Ingen ser igenom mej som du
Just i år är febern extra svår
Just i år så har de instinktiva svaren tagit slut..


Köpte mig även en ny mascara idag. Eller ny och ny.. har haft den förut, men utseendet på den är ny. IsaDora build-up mascara. Behöver alltså inte komma med nån recension på den då jag vet att den är kanon! Har haft MaxFactors Masterpiece mascara senaste 2 åren tror jag.. och en förändring skadar väl aldrig. Speciellt inte när man vet att det är till något bra! :)

Inga kommentarer: