fredag 6 augusti 2010

WTF!??

..Senaste tiden tycker jag veckorna gått rätt så sakta emellanåt. Man har bara längtat till nästa helg..och nästa helg..och nästa helg. Nu, när jag tagit mig ledighet i en vecka, då kan man ge sig fan på att tiden bara flygit förbi. Känns som att det var måndag IGÅR! Men ok, fredag idag.. två dagar kvar till verkligheten med jobb och dagisläming- o hämtning börjar igen. Har haft himla tur att Danne varit pappaledig med Xander hela sommaren. Själv är jag timanställd vilket gör att 4 veckors semester inte finns på världskartan. Men ska jag tänka positiva tankar, vilket man ska, så har jag många fina stunder att se tillbaka på de helger jag varit ledig när jag har haft mitt älskade lillhjärta hemma.. Även vardagarna som spenderats mkt hemma hos min älskling, med god mat, film, mys o annat. Det har fått det faktum att jag jobbat hela sommaren (förutom denna vecka) till en fin sommar hur som.

Idag klev vi upp kl 8. Åt frukost tillsammans alla tre. Xander har ju fått pippi på kokt ägg så det äter vi VARJE morgon. :) Blev en sväng upp till Ellis, Mio och Abbe. Drack kaffe, pratade med Ellis och myste med Abbe i famnen medans Xander och Mio lekte på hans rum. :) Sen åkte vi hem och käka lunch, och sen var det dags för Tomas att åka och jobba. Fördelen med hans eftermiddagar är väl ändå att vi hinner umgås till efter lunch, sen får han och jag lite ensamtid ihop när han kommer hem vid 23. Fast idag hade jag bara velat haft honom hemma med oss! Xander och jag promenerade till lekparken. Mamma kom förbi efter jobbet, sen dök pappa min upp med en varsin glass åt alla som vi satt och göttade på. Härligt! Efter 2 tim gick plutten och jag till affären. Han ville fredagsmysa med chips och så blev det! :) Köpte även en blomma till byrån på hans rum. Som han sen stod och pussade på och tackade för tre ggr. Haha älskade unge!! :)

Efter maten satte vi oss i soffan..åt chips, läste en bok och slutligen kollade vi på SurfsUp. Eller surfpingvinerna som han kallar det för. :) Nu sover han sött sen halv åtta. Själv väntar jag på film. Blir "Alla Talar Om Grace" på 3an kl 21. Det enda sevärda ikväll. Äälskar ju Julia Roberts! :)

Så.. får njuta av lite egentid. Käka lite popcorn och ha det bra på divanen. :) Sen njuta av tvåsamhet när älsklingen kommer hem! Blir en varsin folköl då och mys i soffan! :)
Adios!

+


1 kommentar:

gullmalva sa...

Yes! Äntlisch är du åter tillbaka med bloggandet !
I like it !