lördag 7 augusti 2010

This love stuff can be a muthaf**ka!

.. Saknar Tomas så jag blir då gaalen snart! Tror jag är beroende. Han är lite som Coka Cola var för mig på gymnasiet! Men 1tim kvar nu bara så får vi slingra ihop oss i soffan!

Och VAD äre för FEL sen på tv-tablån?? Xander somnade halv 8. Tog mig en folknäsa till Sommarkrysset för att försöka krama ur det sista av sommaren. Sista dan på "semstern" min. Söndag räknas inte. Den är bara ångestladdad, i förtid! Inte ens min sista kväll kan dom klämma in nå sevärt i filmväg. Dom visar Angel på 4an t.ex. Helena Bergström i huvudrollen. Så det sa ju allt i förväg. Hon som gråter hysteriskt o pippar som en kanin i typ varje film hon medverkar i. Bliir så trött! Undra om hennes man, mr Nutley, fet gillar att dirigera hennes sexscener? Tyder fan inte på annat med tanke på att han i stort sett producerat varenda film hon har en roll i. Snuskigt dä'!

Annars idag då.. efter frukosten åkte vi in till Sandviken o handlade. Sköljmedel, duschcreme osv. Xander fick ett nytt badlakan med Blixten McQeen på. Nöjd! Så nöjd att han stått o sagt till mig -Mamma, nuu har ja' duscha', ja' vill ha handduken! Så linda han den omkring sig.. MED kläder på. Haha.
Vi lunchade med Pettersson innan hans avfärd till work. Pettersson kan han, han tillagade kyckling i curry-thaisås med ris. Gott så ända in i benmärgen! Sen kan det ju tyckas lite charligt att han stod och gjorde mat när han skulle iväg o jobba medans jag varit ledig. Men vi skulle ju äta kyckling, och är det nå som jag är rädd att stå och fräsa så är det kyckling. Är så rädd för att det inte ska bli klart ordentligt. Som sagt, Pettersson kan han! Xander åt som en tok han med! -Äre här thaimaat?? sa han exalterat! :)
Jag tog tag i disken direkt medans Xander lekte snällt. Sen la vi oss i soffan och kollade på Pippi, vi somnade, vaknade upp 1tim senare. Så jävla skönt! Vet inte om det varit vädret men jag har varit så tung i huvudet idag. Blev en kopp kaffe när vi vaknat. Annars har vi lekt en massa och målat med vattenfärg. Frågan är ju om det är Xander eller jag som tycker det är roligast? :P

Efter kvällsmaten myste vi, Xander åt upp det som var kvar i hans Pringles rör. Sen så har jag väl aldrig varit med om maken till 3åring som är så duktig att borsta tänderna!? Visst, ibland ifrågasätter han, men jag får alltid borsta på han först, sen ska han borsta lite för att sedan skölja av den och bestämma om hans tandborste ska stå bredvid min eller Tomas. Det varierar. :)

Nu ska jag hoppa i soffan igen. Be om att det finns nåånting att se.
Tjing!

Xander och Tomas i fjällen i våras! :)

En klockren Xander chillar i snögrottan!

Inga kommentarer: