söndag 8 augusti 2010

Sunday, oh sunday!

21.34
Men åh gud va skönt det ska bli o hoppa i
säng strax! Så trött! Har varit smått trött hela
denna helg. Fattar inte. Måste ha med vädret
att göra. Men glad för det är jag! Har haft en
underbar helg med mina underbara killar! <3
Filmmys på förmiddan som sagt. X och T kom tillbaka med filmen Madagaskar 2. Sjukt rolig! Barnfilmer är fan underskattade! Lika med när man kollar på Pippi, Emil osv med trollet nu, jag skrattar så jag får ont i magen ibland! :) Man snappar ju självklart upp saker nu som man inte tänkte på när man var liten. Hur som haver.. Plutten hade inte ro att kolla hela filmen, inte ens halva faktiskt. Haha. Vi låg o myste i soffan, sen fick han ett ryck att han ville leka. Så han poade med det medans vi kollade klart. Sen var det lunch dags. Idag blev det i all enkelhet körv och makarooner! Också underskattat!
När älsklingen åkt till jobbet så lekte jag och Xander. Sen blev det en kopp kaffe för att sedan promenera upp till Hillsta. Blev kvar längre än väntat så vi kom inte hem förrän kvart över sex ca. Vi hämtade tvätten först, sen blev det kvällsmat, mys i soffan, tandborstning på X och sen natt-saga. Vid halv åtta sov han, helt utmattad efter allt bus med Mio. Och lekfarbror Kim såklart! :)
Själv har jag duschat, vikt tvätt och lagt in i garderoberna, packat X's ryggsäck inför dagis, suttit och skrivit text till bilderna han ska ha med sig till dagis imorgon. Fick i uppdrag av fröknarna att när barnen kommer tillbaka efter lovet så ska dom ha med sig "Sommarminne". Något dom gjort under sommaren alltså. Blev som ett häfte för Xander med bilder på när han åkt båt med sin pappa, när han fick upp sin FÖRSTA fisk, en gös på 1,4kg, en bild från Skansen samt en från Gröna Lund när han åker karusell. Lill älsklingen var minst sagt exalterad inför dagisstarten imorgon när han somnade! :)
Nu är det dags för mig att knoppa.
Det är ju det här som är det svåraste att ställa om sig med. Att lägga sig i tid. Varit ledig denna veckan, och före det jobbade jag kvällstid (14.21) i två veckor, vilket innebar att man var uppe seent och hade sovmorgon. Men, känner mig som en slagen hjälte nu så sömn blir nog inga problems!
Men först, ett godnatt samtal till min fina, underbara älskling som jobbar! :)
__________
Jag och Xander klev upp strax före 8 idag.
Lät älsklingen ligga kvar och sussa.
Han såg för söt ut för att väcka. :)
T gav som förslag igår när han kom hem att
vi denna förmiddag ska spendera i soffan till
en film. Barnfilm då såklart. Lägga oss under
ett täcke, o bara kura fram till lunch. Härligt!
Blir lunch tillsammans sen åker han o jobbar.
:(
Mina killar har promenerat iväg till affären för
att hyra filmen. Får se vad dom hittar på för nåt.
Själv sprang jag ner till tvättstugan o slängde i 2
maskiner tvätt. Men det är oxå det enda som ska
tvättas idag. Vi kör chilla-style hela dan tycker jag!
Nu hörde jag porten slå igen.
MOVIE-TIME! :)

Inga kommentarer: