tisdag 5 oktober 2010

Aamen ikväll blev det ju ändå blodpudding och lingonsylt till kvällsmat! :)
Jag älskar blodpudding! Men eftersom det bara var jag och mamma som tyckte om det i vår familj på 6pers, så blev det ju inte särskilt ofta man fick äta det. Man blev ju som salig i skolan när dom serverade det!

Och så till något otroligt roligt!
Sa till X att vi skulle äta blodpudding till kvällsmat (var hur längesen som helst vi åt det) varpå han sa -Mmm va gott mamma! tänkte för mig själv att okej, han kommer ihåg det. Vet att han tyckte om sist. Så frågade han mig:
-Hur gör du puddingen mamma?
-Ja, sa jag. Jag skär den i skivor och steker dom i stekpannan.
Då brast X ut: -NÄÄÄ mamma, de gör man INTE, så gör INTE min pappa!! Han vispar!!
Så då slog det mig! Han trodde att vi skulle äta CHOKLADPUDDING till middag! Haha, frågade han och så var det ju! Goa unge! :) Han blev iaf jättenöjd och åt duktigt. Och sa sen till sin pappa när dom ringde och sa god natt till varann att han ville ha chokladpudding till deras mys på fredag! Haha

Eftersom vi mest lallat runt på eftermiddagen så blev all förberedning inför jobb och dagis imorgon färdigt innan pluttas skulle nattas. Han o jag tog en varsinn dusch tidigare, packade hans ryggsäck och har lagt fram kläder åt oss.Sånt brukar jag annars göra när han somnat.
Men så sjukt skönt för jag har inte gjort ett smack sen han somnade strax före 19!

Kl 21 är det äntligen dags!
SÄSONGSPREMIÄR: Desperate Housewives! :)
Önskar att min T kunde vara här och kramas i soffan, men vi får göra det imorgon istället! <3

Inga kommentarer: