tisdag 5 oktober 2010

Gud vilket fint höst-väder det har varit senaste veckan!
Blir så glad! Och folk ifrågasätter mig när jag säger att hösten är nr 2 av mina favorit årstider. (Nr 1 är självklart våren!) Slutsatsen är genast att hösten är mörk, regnig och deppig. Men det är ju det här jag menar, precis så som det är nu! Solen skiner, lagom kallt, och alla dessa färger! ÄLSKAR HÖSTEN!

Idag sov vi till 8. :)
Kände mig helt utvilad när X väckte mig, och huvudvärken var också borta! Så skönt. Jag har fan nästan hellre magsjuka än huvudvärk. Nästan! Vi har ätit frukost och myst till Pippi Långstrump. X är feberfri andra dagen i rad. Hostan märks inte av nå mycket heller, så imorgon är det förmodligen dags för jobb och dagis igen.
Lillplutten står för tillfället och målar med målarfärg i sitt stora block. :)

T kom hit strax före lunch. Han har spelat innebandy med X och pussat på mig. Sen åt vi lunch tillsammans och vid 13 begav han sig mot jobbet.
Har precis dragit i mig en kopp kaffe. Inte bra dehär när jag är så duktig på jobbet och håller mig till morgonen. Men av nån anledning så blir jag alltid tröttare av att gå hemma än att jobba. Då är kaffe helt enkelt bra! :)

Nu ska jag sätta mig och måla med pruppis!
Njut av dagen!


"Gratitude unlocks the fullness of life. It turns what we have into enough, and more. It turns denial into acceptance, chaos to order, confusion to clarity. It can turn a meal into a feast, a house into a home, a stranger into a friend. Gratitude makes sense of our past, brings peace for today, and creates a vision for tomorrow."

Inga kommentarer: