måndag 4 oktober 2010

Satte mig vid datorn och poff så var klockan 22.30!?
Det bekommer mig hur som helst inte, då jag och pluttas blir hemma imorgon med. Kom ju hem från älsklingens match igår. Vi åt fläskfilé, bea och pommes till kvällsmat! Såå gott, och det enda vi kunde konstatera var VARFÖR äter vi inte kött oftare?? Ändring!
Pga Xanders risk för feberkramp så ville jag självklart ta tempen på han igår innan han skulle sova. Hostan höll i sig, fast inte lika mycket. Och han hade feber. Inte nå farligt hög eller så, men ändå. Så en alvedon och lite hostmedicin senare så somnade han snabbt efter natt-sagan.

Vi har varit hemma idag.
Ingen feber, men hosta och snorig. Pluppen min!
Vi sov iaf till halv 8. T sov ut till halv 10. Sen var ju han tvungen att gå ut och flytta sin bil eftersom han inte får parkera här utanför. Idioti. Finns ingen bra parkering för fem öre här utanför. Den enda som är tillåten är den på ena kortsidan av huset och det är Mariannes parkering. Då har vi en asfalterad "gårdsplan" en bit längre upp. Men där får ju inte vi som bor här parkera, utan där står Sandviken Hus med sina bilar emellanåt. Trots att dom har parkering och garage på baksidan. Vi får stå uppe längs vägen. SMART!
Hur som helst, kom av mig.. T gick ut för att fixa det, och när han kom in igen så hade han sprungit över till Berglunds och köpt en kanelbulle till X! Så han blev så himla nöjd! :)

Annars har vi inte gjort många knop här hemma.
Vi åt lunch ihop med T innan han åkte för att jobba eftermiddag. Jag har haft huvvudvärk hela dagen! Tycker jag har det ofta på senaste.. Så vi har mest kollat på film, myst och tagit hand om varandra. Mitt lillhjärta är så underbart go så det finns inte! Vi åt lite popcorn efter kvällsmaten fastän det är måndag. :) Nå tröst lära vi ha! :P

Snart dags att krypa till kojs.
Hoppas att värken i huvvet är borta tills imorgon.
Night!

Inga kommentarer: