söndag 3 oktober 2010

Oh sitter här med min påtår!
Vad skulle man göra utan kaffe på morgonen?
Men jag har blivit duktig, tidigare har jag kunnat dricka 4 - 6 koppar kaffe/dag! Och allra helst på jobbet. Men nu så håller jag mig vanligtvis till att dricka en kopp på morgonen hemma, sen tar jag en påtår när jag kommer till jobbet. Magen om inte annat mår ju bättre! ;)

X åker omkring i sin bil här.. sjunger "En, två, tre.. fanta o rosé! En, två, tre.. alla brudar ner på knää!" Haha goa unge. Kul om han drar loss den trudelutten på dagis! :)
Vi klev upp vid kvart i 8 idag. Lillhjärtat började hosta så mycket igår kväll så han vaknade och blev ledsen. Lyckades få i han lite och dricka och tog tempen på han, sen somnade han om på min arm. Ingen feber hade han, och har inte hostat så jättemycket inatt, så jag håller tummarna för att det inte blir sämre.

Nyss var vi och slängde i 2 maskiner tvätt.
Nu ska jag diska upp efter frukost och sen står städning på schemat. Får se om pluttas vi vara med och hjälpa till eller inte. Brukar alltid fråga, ibland vill han, och ibland vill han hellre krypa upp i soffan och kolla barntv. Så sitter han och ropar "HÖJ TVN MAMMA!" när jag drar förbi med dammsugaren! :)

Kl 15 drar vi till Storvik. Älsklingen har innebandymatch. Premiär idag. X är ju inge taggad alls! ;) Dock har jag lyckats prata och fått han att förstå att han inte kan ta med sig sin innebandyklubba idag och spela i pauserna. Eftersom han blir till att springa så mycket då så hostan försämras. Han ville ta med sig två leksaker istället så det var inga problem. Min kloka lilla son! :)

Nä, diska och städa vare ja!
Mysig söndag trots att vädret inte är lika fint idag. :)

Jag o lilla älsklingen för ca 2½ år sen. :)

Inga kommentarer: