lördag 16 oktober 2010

Men vilket fantastiskt höstväder denna lördag! :)
Har väl inte kunnat utnyttja det så mkt eftersom X är sjuk.. han har mkt lägre temp än tidigare, så det är nog påväg åt rätt håll. Skönt! Tomas stannade iaf hemma med pruppisen så fick jag ta en promenad till affären. Köpte lördagsgodis åt X m.m. Passade på att njuta av höstluften den stunden! :)
Detta är första lördagsgodiset jag köpt till X.. tidigare har det varit popcorn eller chips som "lyx" på helgen. Han närmar ju sig 3½.. och jag och hans pappa har varit väldigt nogranna med tidigare att försöka skjuta på just godis och socker. Han har ju inte heller vetat vad det varit så det är ju ingenting han saknat. Men han har ju såklart snappat upp det i affären, men då har vi sagt att det varit vuxen-godis. Men nuså, får han börja med lördagsgodis! Känner mig iaf väldigt nöjd över att vi lyckats hålla han ifrån det så pass länge. Han har ju några år på sig att äta godis om man säger så. :) Han är iaf supermallig! Goa unge :)


Imorse klev vi upp samtidigt alla tre. Åt frukost tillsammans och tog det lugnt.. Mysigt! Tog som sagt en promenad, sen hjälpte T mig att göra rent mitt handfat i badrummet. Jag avskyr ju det där, han tycker väl inte om det direkt heller, men han kastade en boll till mig att "Skaffar du plasthandskar så fixar jag det!" Så det gjorde jag och nu har han fixat det. Tack gubben! :)
Blev även lunch tillsammans och lite soffmys innan älsklingen åkte till jobbet vid 13. Nu leker X för fullt och jag fick tydligen inte störa.. han "arbetar" på sitt rum. Haha.


Igår var lillasyster Titan och hennes Kim barnvakt medans jag var iväg på synundersökningen. Fick reda på att jag var översynt. Fick ett infall när jag satt och väntade på min tur att gud, tänk om jag inbillat mig alltihop?? Fast svårt att påverka huvudvärk och trötta ögon. Och hon förstod då till fullo att jag haft det, för jag har maxat mina muskler i ögonen och att det försämrats avsevärt senaste tiden. Jag skulle få komma tillbaka om ett år också, för hon på Synsam sa att det kan tänkas att jag kommer se ännu sämre. Men att styrkan jag kommer få nu kommer hjälpa ögonen att slappna av så länge.
Jag tog hem 4st bågar som jag inte kunde bestämma mellan. Men ganska snart hittade jag ett par favoriter. Utan att säga nå om vilka så valde Titan, Kim och Tomas samma! :)
Ska in på måndag och beställa då. Sen hoppas jag att det går fort så jag slipper ansträngningen jag har nu.


Hann in på Lindex en sväng. Köpte 2 skjortor till X.. är ju dagiskort som gäller på tisdag. :) Så köpte jag ett par allvädersstövlar åt han på Crispin. Kör på samma som jag gjort sen han började på dagis när han var 1år och 3mån. Är såå himla nöjd med dom och dom håller verkligen värmen om fossingarna kanon!


Jag och lillhjärtat ska fortsätta ha en härlig lördag med mys och film.
Sen blir det egentid när T kommer hem kl 23. Som igår! :)


Skjorta, Lindex: 149:-

Skjorta, Lindex: rea.. kostade endast 69:- :)
Framifrån

Bakifrån

Sulman Allvädersstövlar: 350:-

Märket på mina bågar! ;)

Inga kommentarer: