söndag 17 oktober 2010

Så börjar denna underbara dag gå mot sitt slut.
Fast såklart, ännu mer underbar hade den varit
om T inte jobbar eftermiddag! Känner mig i extra
behov av att få kramas. Men det får vi ordna imorrn.
:)
X har haft sin 2a feberfria dag idag. Superskönt!
T frågade mig på förmiddagen om han kunde få ta med sig plutten
till Storvik och hämta hans vinterdäck. Och hur kan man säga nej till
det? Tycker det är så himla underbart när han tar för sig och vill göra
saker med X på egen hand. Även om dom har en fantastiskt relation
till varandra, så är det ju också jätteviktigt att dom får utveckla den.
T är verkligen en helt otrolig "plast"pappa. Och det märks på lillhjärtat
när han i helgen då och då, satt sig riktigt nära och lutat sig mot T! :)
DÅ märks det att min son är trygg! Mina underbaringar!

Efter lunch var det jobbdags för älsklingen.
Jag och X tog en promenad upp till Hillsta och hälsade på Ellis.
Fia var också där. Kul med umgänge! Älskade lilla Abbe är så sjukt
go så man blir ju bra sugen att kidnappa han! :) Tiden sprang iväg
och jag och X var hemma vid 16.40. Tvätten togs med från tvättstugan.
Sen passade pluttas på att lira lite innebandy medans jag gjorde iordning
kvällsfikat. Vi satt och pratade om allt möjligt.. som vanligt. Ibland skulle
jag vilja hoppa in i hjärtats huvud.. såå mycket intressanta saker och tankar
som försigår där. :) Vi lekte lite efter det, sen nattades han strax efter 18.
Han var så trött! Själv så vek jag tvätt, vilket ALLTID är lika tråkigt! Hua..
Donat inför imorgon och duschat. Kollat på Gossip Girl och Ensam Mamma Söker.

Och ja.. jag står fast vid min åsikt. Jag tycker INTE om att dom utsätter barnen
för alla killar dom dejtar. Sen sitter dom över middagar och diskuterar över barnens huvud "Skulle du kunna tänka dig att flytta hit då?" osv osv. Helt ok om dom är med i ett dejtingprogram, men låter bli att ta in dessa karlar i sina hem och presentera dom alla för sina barn.
Dom skulle kunna vara med i programserien själv, och hittar dom EN som dom vill fortsätta dejta, så gör det då.. i lugn och ro, även efter programmet och sen när det känns rätt, presentera för barnen och se hur det går! Om man sätter sig in i ett barns situation, oavsett ålder, så hur skulle man tänka och känna om att det helt plötsligt är en massa karlar i huset som ens mamma träffar osv. Och sen sitter dom som sagt o diskuterar familjelivet, flytt etc framför en. Nej, roligt program, men låt barnen vara utanför!
Jag träffade Tomas utan Xanders vetskap länge. Och först när det kändes rätt och vi visste var vi hade varann och vad vi ville, så träffade dom varann. Sen så var verkligheten sån, det visste T också om, att klickade det inte mellan honom och X, så hade jag inte fortsatt med T. Och det var inte heller så att jag sa till lillhjärtat första gången att Dehär är min pojkvän! Utan mer som att vi va väldigt bra vänner. Xander är min nummer 1, och jag skulle aldrig kunna låta han vara i närheten av nån han inte tyckte om. Barn visar det så tydligt. Och då hade det inte spelat nån roll hur kär jag än var.
Nu blev det här väldigt långt och predikande. Men, jag har stark åsikt i detta och det kommer jag alltid ha! Nu har jag turen att jag har min älskade son och min älskade Tomas som kommer otroligt bra överens! Bland det gulligaste som finns är när dom säger att dom älskar varandra. :)

Nu ropar sängen på mig! Dags för jobb och dagis imorgon.
God natt! :)

Mina älsklingar för 5mån sen :)

Inga kommentarer: