torsdag 11 november 2010

Jag säger då det, TELE2!!!
Maken till kundtjänst har jag ALDRIG varit med om!
Det spelar ingen roll hur litet problemet är som man ringer om,
dom går in stenhårt för att lämna kunden nöjd när samtalet är färdigt!
Varje gång! Helt-jävla-outstanding!

Jag har haft problem med hastigheten under en tid nu. Har mobilt bb med Tele2. När jag skaffade det så tyckte jag att det gick otroligt snabbt trots att jag valde Medium, 6Mbit. Och jag är inte totalt blåst i det här ämnet om man säger så! Och jag fick det inte att gå ihop att det gått så segt när ALLA inställningar är korrekta. Jag har sökt på täckningskarta och där är det heller inga probem, jag skulle kunna ha 16Mbit.

Så idag bestämde jag mig för att ringa till kundtjänsten och prata om att ev. uppgradera till 16Mbit. I andra änden får jag prata med Simon på den Mobila BB avdelningen. För det första hade Simon en röst som skulle kunna få en gråsten att smälta!! Skojar inte! Vi blev och prata fram o tillbaka. Frågade om uppgr. Varpå han gick in direkt på att innan vi ens pratar uppgr. så ska vi lösa ditt problem med nuvarande hastighet!

Vi satt och gick igenom inställningar, mätte hastigheter osv osv. Och han kunde inte sätta fingret på VAD det var som orsakade att det gick så segt. Med tanke på att jag inte förbrukar hastigheten jag har per månad så var det ju omöjligt att dom sänkt ner mig efter en tid och så. Men han gav inte upp! Modemet startades om och då säger han "Isabell, jag tror jag hittat ditt problem! Jag måste ringa och prata med en annan men ge mig ett telenr så ringer jag upp dig så snart jag kan!" Sagt och gjort, han ringde upp mig och hade lösningen på problemet!

Under en period när min dator kraschat så la jag mitt abonnemang vilande. Och det visade sig att innan jag gjorde detta så hade jag en månad förbrukat min hastighet vilket gjorde att jag låg spärrad på 2Mbit! Så tadaa! Simon kirrade biffen och nu går det sjukt snabbt! :) Vet inte hur många ggr jag tackade han! Haha

Så säger han "Isabell, jag ber så hemskt mkt om ursäkt för att du haft det såhär, så jag bjuder på en månadsavgift! Och kolla nu hur det blir med förbrukning av din hastighet, känner du efter ett tag att det inte räcker, då kan du återkomma så hjälper vi dig att höja upp till obegränsad surf!"

Vad ska man säga!? Kundtjänster brukar ju inte vara det lättaste att tampas med.Och jag tycker det är sån fantastisk service när han vill gå in närmare på problemet och ger sig inte istället för att ha haffat mig direkt när jag började prata uppgradering. Han skulle ju lika gärna ha gått med på det direkt och tänkt Mer pengar åt Tele2, denna kund kan få en högre månads avgift genom att gå upp i hastighet! Men ICKE!

Sådär, nu har jag ägnat ett helt blogginlägg åt kundtjänsten på Tele2, haha.. men det är med en jävla glädje jag gör det för sån service inriktad personal ska få all cred dom kan få!!




3 kommentarer:

Emelie Nordstrand Lindgren sa...

Haha, va roligt att höra!!
Jag tänkte just igår faktiskt, att det värsta jag vet är människor som jobbar i ett serviceyrke (telefonister, receptionister etc etc) men som INTE är ett dugg serviceminded eller trevlig. Det är ju såna där människor (som den du pratade med) man vill prata med när man har problem - såna som faktiskt vill hjälpa en! Försöker ofta tänka likadant i mitt jobb; allt går att lösa och jag skulle aldrig möta en kund med något annat än ett leende :)

Trevlig helg på dig!
/Emelie

Bella sa...

Men eller hur, Emelie!! :)
Håller med dig till tusen procent! Och det bästa med tele2's kundtjänst, är även när dom i slutet av samtalet säger "Är det något annat du önskar hjälp med när du ändå är på linjen?" Helt fantastiskt! Simon, som hjälpte mig denna gång, fick mig verkligen o känna att han hade kunnat suttit i telefonen HELA DAN igår o hjälpt mig om han så behövde. Och vem vet hur många samtal han tagit emot om hastigheter före mig?

Jag blev så lycklig Emelie! Haha. Bland det värsta jag vet är som du säger, människor i serviceyrken som absolut inte har nå känsla för det!

Och du vad hände med din blogg?? :)
HAVE A LOVLEY WEEKEND DARLING! :)
Kram!

Tele2 sa...

Hej Isabell,

Det gör mig riktigt glad att läsa hur nöjd du är med vår kundservice, det är precis så vi vill att det ska vara. Vi strävar alltid efter att kunden aldrig ska behöva ringa en andra gång utan få hjälp med alla frågor i första samtalet.

Jag önskar dig en trevlig helg!

Med vänliga hälsningar

Ida Jönsson, Tele2.
ida.jonsson@tele2.com