måndag 13 december 2010

Min lilla tomte tidigare imorse! :)

Måndag, och jag är hemma. Igen! Gick tillbaka till jobbet i fredags, vilket jag
nu bittert får ångra! Allt skit har tagit om. Nice! :/

X har ju Lucia-firande på dagis idag.
Hade haft det mest dåliga samvetet nånsin om jag inte kunnat vara med på det,
men i år har Kungsgårdens Förskola beslutat att småttingarna får lussa för varann
istället för föräldrarna. Något jag tycker är jättebra! Klev upp med X imorse iaf,
T kom upp inte långt efter det. Och för första gången så lämnade T på dagis! :)
Han erbjöd sig igår så jag inte skulle behöva ut i kylan när jag mår som jag mår..
Sån jävla klippa är han! Och X var supertaggad över alltihop! :)

Igår var det inte så många knop här hemma. Var till Hälsocentralen på förmidddan.
Känns precis som jag ska ha halsfluss, vilket jag vet hur känns eftersom jag haft det
en gång förut. Kommer dit och får jordens jävla ägg till läkare!! Tog halsprov och
TVÅ ST blodprov. Förstår inte meningen med det andra! Inge sjuksköterskan heller
så jag vet inte VAD läkaren höll på med. Nån som missat att jag är sjukt nålrädd???
Jaa.. och så satte vi oss ner i ett rum, han satt enbart o prata i sina läkar-formler, som
för en annan är som typ arabiska. Till slut fick jag ur han att jag har en virusinfektion..
Bad han om ett läkarintyg, fick till svar "Det har jag inte tid med, vill du ha recept på
Alvedon?" ALVEDON!? För det första så har jag det hemma och det hjälper ju tydligen
inte till! För det andra så kan jag köpa det på Coop här i Kungsgården om jag behöver mer,
så för det tredje så vill jag väl fan inte ha ett recept på det för att sen behöva hämta ut det på
Apoteket i Valbo Köpcentrum som är det enda Apotek öppet en söndag!! Aaah tomte!!
Så gav han mig rådet att "Drick varmt!".. jaa för det är suuperskönt när det känns som att
man har ett öppet köttsår i halsen!! Så tack för ingenting!

Nu hoppas jag att jag blir frisk snart.. för jag är så less på det här. Inge bitter alls! :)

Inga kommentarer: