tisdag 8 mars 2011

Då har jag slagit mig ner med min 5e kopp te för idag!
Jisses.. magen lär ju inte bli bättre av det men det är såå skönt för
halsen ju! Min son är verkligen helt otrolig.. och ja det har jag väl sagt
förut, men det tåls att säga igen! Speciellt såna här dagar när jag är sjuk,
och han liksom förstår att jag inte mår bra. Han kräver ingenting av mig!
På sin höjd ska jag låtsas hoppa in i en av hans bilar med mina fingrar,
och det är ju inte alltför ansträngande när jag bara ligger i soffan bredvid
och tittar på. Eller så ska jag blöta upp en svamp åt han med en liten klick
diskmedel så han får "skum" när han tvättar sina bilar. Sen säger han såhär;
"Jag ska ta hand om dig ja mamma.. jag älskar dig ja!"
Aaaaah goa unge! Jag älskar dig mest av allt på denna jord!


T kom hit en sväng och åt med oss. Vilket X blev överlycklig över som
vanligt då bland det första han alltid frågar när jag hämtar han från dagis
är; "När kommer Tomas idag?".. idag sa han även vid 15-tiden
(T slutar jobba 16 jämt)
"Nu får han ta o komma snart.. jag har väntat länge nog nu!"
Haha.. så låter han så vuxen när han säger det. Lillpruppas! :D
T stack iväg på träning. Jag och X satte oss vid datorn för han ville spela
lite Bolibompa. Han är så otroligt duktig på datorn! Vet precis var han ska
klicka på den sidan mellan olika spel, klipp osv. Han vet även hur man kopplar
ner vårat mobila bredband! :) Sen så kan han skriva hela sitt namn, med
bokstäverna i rätt ordning på tangentbordet! Otroligt! Och nej, jag tillåter
han inte att sitta vid datorn hela tiden för det. Oftast är det fotboll, bilar
eller måleri som gäller. Så när han väl sitter vid datorn så är det Bolibompa
max 15min. Dom spelen är så bra också för det är kunskapspel blandat med
klipp från barnprogrammen osv. Bra sida helt enkelt! :)


Han sover gott sen 18.30. Själv ska jag lägga mig i soffan och vänta på
att älsklingen kommer hem igen. Förstå när det är ansträngande att gå
till soffan.. ca 4 m bort! Hujeda mig.. GÖR MIG FRISK!


Inga kommentarer: