torsdag 2 juni 2011

Går inte att beskriva hur fantastiskt det känns med 5 dagars ledighet!!
Och det började tidigare än väntat, klarade mitt individuella hemgångsmål
kl 11.00 igår vilket gjorde att jag fick packa ihop & gå hem med fullt betalt
till kl 16! :P

Åkte direkt till dagis & hämtade Xander, vi tog även med hans kusin Mio hem!
Mallgrodorna! Är så kul när dom kommit upp i den här åldern & verkligen leker
med varandra. :) Dom åt glass, körde med bilar, mekade med X's fyrhjuling,
dansade, åt mellis, kollade film, spelade fotboll osv. Efter fotbollen var dom
helt slut så jag frågade om dom ville ta ett bad tsm, -JAAAAAA!! skrek dom
och skrattade. Sen satt dom där, i 1 TIMME! Lekte att dom serverade varann
kaffe, sen var det visst en haj i vattnet sa dom! Haha! Dom skrattade sådär
så man hör att det kommer ända innefrån! Goungar! Messade min syster för
att kolla om det var ok att Mio åt tacos med oss på kvällen, och det var det
ju, och dom var så otroligt malliga & helt prilliga! :D
Med tandborstning & samtal till X's pappa så somnade plutten inom en kvart
efter att Mio åkt hem vid 19tiden. Helt slut & mycket nöjd över dagen! :)

Imorse vaknade X kl 06.00! Händer ju aldrig när vi är lediga! :) Så vi lät T
sova vidare & så tog vi med oss täcke ut till soffan & myste till barntv innan
vi satte igång att koka ägg, brygga kaffe & duka fram frukost.
T kom upp strax efter 8. Han begav sig ganska snabbt mot hans lgh för att
börja packa diverse saker. Blev en promenad för mig & X, han på cykel.
Skulle till affären men hade liksom glömt bort att det är röd dag så vi var
där 20min före öppning. Så vi hälsade på mammsen en sväng. :)
Sen åt vi tacosrester till lunch & efter det ville X leka med Mio, så vi
tog min cykel upp till Hillsta för X ville sitta i sin barnsits! :)
Spenderade hela eftermiddan där både inomhus & utomhus. T kom förbi
en sväng innan vi åkte hem. Till middag blev det kycklingfilé, ris &
sweetchilisås! Guuuu så gott!

Kärleken drog iväg på samling direkt efter, han är hemma från sin match
vid 22tiden skulle jag tro för dom spelar i Gävle.
Älskade lilla gohjärtat var såå trött! Han somnade vid 18 redan!
Själv har jag tagit en dusch som satt som ett smäck efter att ha cyklat
i motvind från Hillsta! Hänger i soffan hela kvällen..
Idag har X även varit på ett humör som sällan inträffar överhuvudtaget.
Han har varit gnällig till & från, brytit ihop & skrikit när han inte fått som
han velat direkt & inte direkt lyssnat så bra på mig under hela dagen.
Men vi pratade innan han somnade & det mesta utav det verkar ligga i
att han saknar sin pappa nu, så när han somnade var han superpepp
eftersom Danne kommer & hämtar han imorgon och sen ska dom ha en
helg med fiske & båtåka osv. :) Han blir med pappa sin till måndag morgon.
Känner att det är så fantastiskt vilken kommunikation vi har med varann,
jag och X, X och hans pappa, hans pappa och jag. Vi är verkligen synkade
när det gäller uppfostran & vi har ett starkt samarbete trots att vi inte
lever ihop. Vilket det ska vara, X är alltid nr 1 för både mig & Danne.

T och jag ska flytta hans grejer hit! Imorgon när han är & forts. packa i
hans lgh så ska jag ner i mitt ena förråd & göra lite bättre plats för saker
han måste ha där. Nu är det nära till att vi officiellt är SAMBOS! :D
Tjing!

Inga kommentarer: