torsdag 23 oktober 2008

God morgon!


Idag väckte Xander mig fem min före väckarklockan. Så 7.05 kände jag att han la handen på mitt ansikte och så sa han HEEEJ! :-) Ha ha. Gohjärtat mitt! Vi hoppade upp ur sängen. Shit va mörkt det är nu när man kliver upp. Vintern e fan påväg. Frosten låg på hustaken å det är så mysigt tycker jag. Jag bytte blöja på fisen.. värmde hans välling, ringde å sa god morgon till danne, Xander åt välling, jag gjorde kaffe, fixade frukost. Så satt vi å åt i lugnan ro. Är så mysigt å sitta å småprata med honom över frukosten.. han babblar ju på och gestikulerar å tror att han pratar på riktigt. :-) Så tvättade vi av oss.. Xander ska ju stå själv på sin pall vid handfatet nu. så duktig. Så borstade vi hans tänder, och så ville han ju så gärna rita med sina nya kritor, så jag klädde på honom och så fick han sitta å rita medans jag borstade mina tänder och tog fram ytterkläderna. Så hann fisen med att bajsa också, så det blev blöjbyte igen, så plockade vi undan kritor å papper, såå var det dags att klä på oss. Traskade iväg i det fina vädret till dagis. Det var så mkt fåglar ute så Xander var i extas! :-) Pussades å kramades hejdå.. så fick xander vara med å skala frukt till frukt- å sångstunden. Så lämningen gick så bra. Men nu sitter man här å undrar.. saknar han mig? är han ledsen? går det bra? Man får ju ringa om man vill men tro mig, jag har gjort det så många ggr. Ha ha. Det brukar alltid ha gått bra när jag gått.


Skrev upp tvättid jag.. ska tvätta lite kläder å handdukar.. och så ska jag försöka tvätta alla våra 36567 fönster. Aaaaah! Inget jag ser fram emot. Men man vill ju hänga upp lite höstgardiner. Nåja.. nu ska jag först avnjuta min kopp kaffe. Sen sätta fart.


Kram på er! Om nu nån läser det här.. ;-)

Jag, Xander å Xanders faster Linda som han tycker e såå rolig med sitt rosa hår. :-)

Jag för ett antal månader sen...

Inga kommentarer: