onsdag 22 oktober 2008

Hejsan hoppsan ..

Nu var det ett litet tag sen jag uppdaterade igen. Har inte riktigt tagit mig tid helt enkelt. Lille plutten våran var sjuk förra veckan, så som sagt.. jag tog mig inte riktigt tid.

Idag klev jag och Xander upp 07.10. Provade att väcka honom idag. Annars så har jag klivit upp vid sju.. druckit kaffe å förberett frukost osv. Så har väl Xander vaknat vid strax före åtta. Och eftersom jag inte vill stressa honom (finns nästan inge värre än att stressa på barnen på morgnarna bara för att man själv inte planerar bättre) så har vi nästan alltid kommit lite sent till dagis. Det har väl inte gjort nåt iofs.. jag har alltid messat och förberett dom. Vill ju att han ska hinna vakna till på morgonen, äta sin välling och sin smörgås å mjölk innan vi ska iväg. Skulle aldrig bara kunna slänga i honom lite välling för att vi har bråttom å sen veta att han inte kommer kunna stå sig fram till lunch. Men iaf.. sällan jag hamnar på sidospår. Väckte lilla älsklingen.. å det gick såå bra! :-) Han blev så glad och sa HEEEJ! Och så fort han kom ner från sängen så sa han ååååHOPP! Ha ha.. han är så jävla rolig! Han liksom verkligen tar i från tårna å så försöker han hoppa. Han lyfter ju dock aldrig från marken men han verkar tro det för han blir så nöjd. Lilla loppan! :-) Gjorde iordning hans välling.. han åt den medans han halvlåg i min famn å kollade på barnprogram. Tycker det är en mysig start på dagen. Sen så åt vi frukost tillsammans. Han brukar lämna lite lite välling, sen så efter en liten stund så äter vi smörgås .. och då äter han upp pålägget först å sen så vill han doppa sin smörgås i mitt kaffe. Å det får han såklart! :-) Sen så busade vi lite, klädde på oss och så traskade vi iväg mot dagis vid 08.20. Xander var så duktig och grinade ingenting när jag lämnade honom. Jag fick en kram å en puss så var det bra. Jag sa jag älskar dig å mamma kommer snart. Vinkningen hoppar vi över .. har gjort det misstaget förut, han har varit ledsen när vi sagt hejdå, så har han blivit tyst innan jag hunnit utanför dörren, å så har jag vinkat å då börjar gråtandet igen. Så vi spar det tills han blir lite större.

Jag gick hem.. messade Danne om hur lämningen gick som vanligt. :-) Drack mig en kopp kaffe och zappade igenom kanalerna. Sen åkte jag till Storvik en snabbis. Köpte kritor till Xander. Han har ju upptäckt målandet på dagis. Han har ju målat med mig när han var mindre men då fick jag hjälpa han hålla i pennan, å även hålla pennan borta från hans mun.:-) Nu så ska han ju hålla själv gubben.. så jag köpte såna stora kritor som han kan hålla i ordentligt. Brummade hem.. duschade, diskade, dammade, dammsög.. typ allt man kan göra på bokstaven d. Ja å sen var det ju dags att hämta lillfisen! :-) Jag känner mig alltid lika glad när jag får hämta honom. Han sov när jag kom dit till halv två.. och hade så gjort sen 12.10. Så himla duktig. Ja, å han fortsatte ju sova. Promenerade runt med honom på Kungsgårn' och så vaknade han till slut när kl var 14.10. Precis då kom Angelica också. Hon hade tagit med sig en sockerkaka. Mmm. Men först invigde Xander sina kritor. Han blev så glad. :-) Sen åt han mellanmål. Så busade vi med Angelica lite. Han skulle ju visa sitt rum å det ena med det tredje. :-) Han blir som stolt när det kommer folk hit, å ska alltid springa runt å visa allt. Ha ha. Han fick ju oxå en present av Angelica.. hon överraskade med en Nalle Puh film. Xander äälskar ju Nalle Puh.. och även Musse Pigg, men Musse har han på dvd redan. Så hade härliga Ankis köpt Puh. Xander blev jätteglad igen. Värsta kalas dagen för honom. Sen så fikade vi.. lekte lite till. Och sen gick vi ut på en promenad på lite över en timme. Xander var ju såå trött trots att han sov två timmar på dan, så jag tänkte att om jag ska kunna hålla han vaken till sex, halv sju åtminstone så måste vi ut.

Kom tillbaka hem.. ankis åkte hem. Jag å Xander gick in å värmde oss. Vi travade upp skor på hans pall som han har på toaletten. Han tyckte det var så skoj så. Höll på å skratta ihjäl mig när han helt av sig själv ställde upp första skon. Å så kom han med fler å fler. Sen byttes det blöja och togs på pyjamas strax före 18.. så kollade vi på barnprogram. Han var så trött å satt i min famn och sög på sin napp till ca 18.30. Då var han så trött så då värmde vi vällingen som jag skakat iordning när vi kom hem från promenaden.. han åt sin välling å så tjopp så somnade han på en gång med en napp i mun och den andra i sina två händer. Och nu så har han sovit sen 18.50.

Herregud.. märks att man inte skrivit på ett tag när man liksom gör meeter långa inlägg. Ska skriva lite oftare (som jag alltid säger :-P) så man inte får skriv feber.

Nu ska jag sörfa vidare.. Tack angelica för att du kom å hälsade på idag! Är så kul å umgås med dig och det märks att du tycker om min lilla fis så mkt. :-) Och tack igen för tjejkvällen i lördags då vi allihopa åt så gott och pratade inpå natten.
Alla borde ha en vän som Angelica.. så är det.

Tjing på er! Å ha en trevlig kväll. Jag saknar danne så det gör ont.. tur att jag har hans lilla kopia här hemma. :-)

Mina två vackra älsklingar.. Ha ha.. Xander efter att ha ätit rån..

Inga kommentarer: