fredag 24 oktober 2008

Hello friday.. veckan har gått fort. I vanlig ordning. Igår tvättade jag både kläder å fönster som jag skrev. Så hann jag hänga upp några höstgardiner. Är inte klar än, bara i köket. Vill inte stryka när Xander är i närheten för han är såå taggad på strykbrädan så fort han ser den, så egentligen skulle jag väl kunna stryka nu, för fisen sover middag. Men jag orkar fan inte. Å då tänker jag inte göra det heller. Blev full rulle på förmiddan.. vi vaknade vid strax efter sju, Xander hade ju säkert kunnat sovit längre, men jag hade glömt stängt av mitt larm på telefonen som ja haft när vi ska upp till dagis, så pluttas vakna. Men han var glad för det. :-) Käkade frukost.. busade lite, sen kom Ellis å Mio och mötte upp oss här utanför så gick vi till Öppna Förskolan. Ellis var ledig från jobbet idag å så fick jag ett mess av henne på morgonen att hon tänkte gå till Öppnis.. och jag hade ju redan tänkt det så vi tog följe. Blev en massa lek å bollkastning, fika osv... sen följde Ellis å Mio med hem hit.. jag gjorde lunch.. det åts, och sen så busade å lekte Xander å Mio ett bra tag. Men både Mio och Xander blev så trötta till slut, så Ellis tog ut Mio på en promenad i hopp om att han skulle somna, och jag fick fisen å somna här hemma. Det gick på två röda! :-) Så nu sover han sen ca 40 min tillbaka. Får se hur länge det blir då. Jävla pissväder är det oxå! Blåsigt å jävligt. Så himla tråkigt. Men blir kanske ev. en promenad med Xander sen.. får se hur vädret tar form. :-)

Denna fredag kommer inte danne hem heller. Usch vad jag saknar honom. Men nu är det så att han har en sån schysst chef som ska bjuda hela firman på kryssning i helgen. Mat å dryck å allt skulle ingå. Tycker det är jävligt snällt ja. Han värnar då om sin personal måste jag säga. Danne började jobba där i maj/juni och detta är andra personalfesten, förra gången bjöd chiefen dom på mat, öl, och så fick dom gå å kolla fotboll i en biosalong. Det är andra bullar det jämfört med förra firman danne jobbade åt i sthlm.. dom fick typ gå på julbord en gång om året å då var det ett pissigt julbord. Så det blir kul för danne att få komma ut lite. Jag var ju iväg på tjejkväll förra helgen. Så nu hinner vi längta dubbelt så mkt innan vi ses. :-) Usch.. jobbigt egentligen. Men men.. det går nog bra. :-)

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe.. såå gott var det att sätta sig ned i lugnan ro å hälla upp en nybryggd kopp kaffe.. men nu vill jag att fis ska vakna för det börjar bli långtråkigt! :-) Får se vad han å jag hittar på i helgen.. vi åker säkert till dannes mamma å syster en sväng... HA EN TREVLIG FREDAG! Adjöken.. :-)

Inga kommentarer: