måndag 15 december 2008

besök, smesök...

Som vanligt var Xander seg att få upp imorse. Ha ha.. förstår inte hur han kan sova så djupt just när jag ska väcka honom. Förut kunde man ju råka gå på ETT lite knarrigt område på golvet så vaknade han. Men när jag sitter bredvid honom, stryker honom på ryggen å armarna, säger god morgon och pussar på han, då rullar han bara runt och lägger sig på mage och fortsätter sova. Tokfrans! :)

Upp kom han iaf till slut.. lika glad å go som vanligt. Lämningen gick kanonbra på dagis trots att det varit helg å så. Jag blir lika stolt över lill älsklingen varje gång! Sen har jag jobbat. Kom hem. Åt kvällsmat. Så kom Titan, Sandra, Calle å Millie hit och kvällsfikade. VAD är det med december månad?? Är ju bara en massa fikande av lussebullar och pepparkakor och snart ska man smocka i sig en massa mat i en följd oxå. Ska väl vara så, men lite lugnt lär jag nog ta det. :) vi har lekt å skojsat en massa och Xander kom i säng lite senare än vanligt. Och nu sitter jag här med dåligt samvete å undrar HUR trött ska han inte vara imorgonbitti? Han somnade strax efter 20 så vi får se... älsklingen. Tur att han är så duktig å sova på dagis. Vill han sova på förmiddan där så får han det.

Nu ska jag sova strax. är så skönt å somna när a.l.l.t inför morgondagen är förberett. Välling, matlåda å mackor, kläder till både mig å fis, kaffebryggarn' e laddad osv osv... handlar bara om att få så mkt tid för Xander som möjligt på morgonen innan vi traskar till dagis. Och då kan ni tänka er vilken tid jag sparar på att förbereda allt sånt här kvällen före när Xander t.ex står och sjunger för mig. :) god natt då! sleep tight everyböödy.. me will!

O jag somnade den natten i tron på att allt var en del
i en kärlekshistoria
men det visa' sig dagen därpå att jag hade gjort fel
när jag gav dig en gloria
Och den stund som jag kände som nära var blott alvedon
och dom himmelska ben som jag ville förtära dom gickdär ifrån...

1 kommentar:

Paola sa...

Du är så duktig vännen, världens bästa mamma. Vi måste höras på luren snart! Puss love//Paola