söndag 14 december 2008

söndag. i brist på annan rubrik...

Oj.. har visst glömt bort att skriva på några dagar. Mjaha.. uppd. lite nudå.

Helgen har gått snabbt. Och då menar jag SNABBT! Fredagen var så himla mysig. Hämtade Xander från dagis, väl hemma så var det bara en massa bus, lek, sång osv.. underbara unge!! Efter kvällsmaten kollade vi på barnprogram och åt lite ostbågar. Klockan 20 var det Idolfinalen.. då var man bänkad. Xander oxå. En liten stund bara. :-) Ca 15 - 20 min in i programmet så somnade han av sittandes i min famn. Lördag då. Klev upp 8. Skönt. Käkade frukost osv.. sen tog jag, skrutten och mamma en promenad upp till farmor och farfar när kl var runt 10. Pappa och Titan var redan där. Dom skulle ju lära sig att göra ÄKTA kalvsylta av farmor. Och den vill jag lova, går inte av för hackor! Jag älskar att den lägga på mina julmackor! Åå dåligt. Iaf.. fick lite förmiddagsfika där då.. kaffe och pepparkakor. Promenerade hem vid en 12.. Xander somnade i vagnen. Vi käkade lunch. Bus. Bus. Bus. Leka jaga. Mamma och pappa var sen barnvakt på kvällen då jag var på fest med jobbarkompisar. Riktigt kul var det! Blev FULL. Jisses. Dricker ju inte så ofta så då kan ni gissa er till hur jag mådde imorse! ILLA! Usch och blä. Verkligen magen-vänder-sig-upp-o-ner-må-illa! Hade ju tvätttid från 9 imorse, och det var precis då jag och Xander vaknade. Duktig han var som sov så länge gubben min. Käkade frukost. Tvättade. Åt lunch med Xander. Xander skulle sova middag så jag bäddade ordning i soffan.. skrutten somnade och jag låg bredvid honom under täcket och slappade o kollade på The Hills maraton. Han sov en timme. Sen har vi dammsugit, tvättat mera. Ätit mat. Ellis, Mattis, Mio och Titan kom på besök. Fikade lusselängd, vaniljbullar, pepparkakor och kaffe. Pysigt. Mio och Xander lekte av sig. :) Ellis o dom åkte hem vid kvart över fem. Då gick jag, mamma och pappa och Xander ut på promenad. Fast Xander promenerade icke för han hade premiär i sin nya pulka som han fått av mormor och morfar sin. :) han tyckte det var såå kul! Mallgrodan! Gick en sväng.. hem, badade Xander. Åt kvällsfika. Duschat mig själv. Lekt en massa och strax före 20 somnade pluttas. Sen dess har jag inte gjort mkt... och nu ska jag sova. Trött som ett mähä. Men imorse trodde jag ju inte att jag skulle kunna må så bra i kroppen som jag gör nu. :) det tackar vi för!

Upp och jobba imorgon. Lämna Xander på dagis osv.Är så skönt att han är så himla duktig på det nu. Inge ledsen alls utan vinkar så duktig i fönstret när jag går. Men nu ska jag landa hårt på kudden. Mysa med skruttis och somna in till drömmarnas värld... natti natti!

1 kommentar:

Marina sa...

Hej Bella! Jag undrar bara om man kanske kan få länka din blogg på min egna blogg? :)

http://malme.bloggagratis.se

/ Marina