tisdag 9 december 2008

BVC och tomtesmyg!!

Tisdag redan? Gårdagen gick lite småsegt.. å nu så är plötsligt tisdagen snart förbi. Mån, tisd är alltid segt på jobbet. Sen släpper det. Hursomhelst.. tog bilen till jobbet idag. Skjutsade först lille skrutten min till dagis. Hade tid hos bvc 15.30 idag, så då blev det enklast med bil. Hämtade xander tidigare från dagis så stack vi till storvik, är ju där hans bvc ligger. Hade liten koll där då. Allting gick toppen och dom tyckte xander var så himla härlig å go och framåt! Blir jag förvånad lr? Nääää inte när det gäller min pöjk inte! :-) han blev ju helt prillig när han kom dit, började snacka som fan och sprang runt å dansa. Ha ha.

Åkte hem iaf. Åt kvällsmat med mamma å pappa. Mamma ville ju följa med mig och fisas på tomtesmyg. Badade xander före maten iaf.. hade blivit alldeles för sent att göra det efter smyget å han hade inte orkat. Håret hann torka under tiden vi åt. Sen klädde vi på oss rejält och gav oss iväg. Var samling vid dagis först. Oj va många det var som var där! Hur kul som helst! De vuxna hade facklor och barnen hade ficklampor. Xander och hans kussis Mio var ju så söta när dom satt å lyste i vagnarna. :-) så gick vi i fackeltåg upp till Tallberget. När vi kom dit så fick xander hoppa ur vagnen så letade alla barnen efter tomten. Å dom hittade två tomtar t.o.m! :-) Xander har ju varit skitintresserad av tomten hittills så vi har lärt honom va tomten säger osv.. skrutten höll mig i hand så gick vi fram till tomten när de var våran tur. Men xander ville hålla sig på sisådär en meters avstånd. Så fick han en presentpåse. Sen när alla barnen sprang omkring å busade så ville xander sitta kvar i mitt knä å prata lite med tomten.. så sa Xander hela tiden "ho ho"! Haha.. sen när tomtarna gick iväg så vinkade Xander, gjorde slängpuss och ropade "Tååtee"! Han ville väl att dom skulle komma tillbaka. Men han blev inge ledsen när dom försvann iaf. Sen gick Xander med mig å mormor sin från tallberget TILL campingen!! Och för er som inte vet så är det en LÅNG bit.. iaf om man är lika liten som xander. Resten av fackeltåget hade hunnit gå tillbaka... var ju mkt äldre barn å resten satt väl i sina vagnar. Men min lilla plutt ville så gärna gå så då tänkte vi att vi gör så då. Ååh han var ju så mallig! Så stannade han rätt vad det var och ropade på tomten och lyste med sin ficklampa. :-) fyyfaan jag kan inte beskriva hur mkt jag älskar min gounge!! Finns inga ord! Mammas finaste älskling!!!

Vi kom hem till strax före 19 iaf. Xander hade ju fått en mandarin och plockgodis i sin påse från tomten. Och han får ju inte äta godis. Så det skyndades att hälla ur godiset, behålla mandarinen.. å la i en banan, två pepparkakor och så behölls kexchokladen för att lyxa till det liite. Så satte vi oss på golvet i köket så skrutt fick öppna påsen.. jisses va glad han blev! :-)

Ni kan gissa om han var trött när han somnade för lite mindre än 1½ timme sen?! Jobba imorgon igen.. känns bra att det snart redan är onsdag. Blir till å sussa snart. Tröttheten kryper sakta på....


Det kallas tvivel,
det där som stör
Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humöroch
jag ser hur du tänker på nåt
hur du längtar dig bort
som en fågel i bur
En obehaglig distans
en konstig känsla nånstans
Det känns tomt - eller hur?

Inga kommentarer: