söndag 21 december 2008

Min Xander...

Här sitter jag.. har precis gjort mig en kopp te.
Kanel. Russin. Äpple. mitt absoluta favorit te.
Har även slängt i lite honung. Känns ju som ett annat kråkslagsmål i halsen. BLIR TOKIG! hostar och hostar.. finns inget slut. Blir till att sitta upp och sova inatt, precis som förgående natt. Nice.

Usch.. nu börjar ensamheten krypa på mig. Har haft en jättemysig helg med min älskade, älskade Xander! I fredags kväll myste vi framför barntv:n och åt lite ostbågar ur hans lejon skål. :) han är ju så stolt när han sitter i soffan med mig.. så matar han mig med varannan ostbåge och så tar han varannan själv. haha. Mammas gobit!! Så sov vi till strax före nio på lördagmorgon. Trött liten fis man har. :) Utvilade tog vi tag i städning och tvättning osv... en massa lekande och busande. Käkade lunch, såg till att allt var klart här hemma. Sen tog vi en promenad i ruskvädret upp till farmor o farfar. Xander var så trött så han somnade påvägen... tacka gudarna för regnskyddet till vagnar. :) var där och busade. Fikade. Farfmor o farfar blir ju så glad när vi träffas. Härligt.

Sen igår kväll åt vi potatisgratäng och fläskfilé. Xander somnade tidig.. vid en 19.. Supertrött. Somna rätt så tidigt jag med. Klockan var väl strax efter 21. :P vaknade vid åtta imorse. Tillbringade hela morgonen med min lilla älskling tills det var dags att skjutsa in honom till sin pappa vid 11. Gick jättebra att lämna honom. Han blev så glad över att träffa danne. Jobbigt och tungt var det att pussa fisen hejdå. :( åkte in till valbo en sväng och inhandlade de sista julklapparna till Millie och Mio. Är ju redan klar med Xanders. Skönt. Längtar till julafton när han får öppna dom!!

Hur som helst.. kom hem vid 15.30.. och vad har jag gjort sen dess?? Vad? Blivit ledsen av att se Xanders ritpapper och pennor de första jag gjorde när jag klev in i köket. Käkat och kollat på tv. Blivit ledsen av att se Xanders mikrofron som låg på vardagsrumsgolvet. Duschat. Gjort iordning matdosa. Blivit ledsen och t.o.m gråtit en skvätt av saknad efter min fis. Laddat kaffebryggarn. Brett mackor inför imorgon. Och blabla.. men guuud va jag har tråkigt utan min XANDER!! Jag går bara runt och hostar och tycker synd om mig själv. Blä. Vill att du ska komma hem mammas hjärta! Men jag vet att han har det bra hos pappa sin. På tisdag syns vi igen. Känns som en evighet. Imorgon blir det jobb, sen kalas hos Kim och Titan för Kim fyller år.. hörde det ryktas om smörgåstårta! :) Sen jobb på tisdag och sen ääntligen få hämta min gounge!

Nu ska jag dona vidare.. känns som att det kan bli sängen snart. Men hur härligt är det att sova UTAN mitt hjärta?? Tomt. Fruktansvärt tomt. Går inte att beskriva. Saknar dig... mamma goa, underbara, älskade lilla skrutt. Där kom det en till tår..

Till Xander...

Tiny hands, yes, that's you
And all you show, it's simply true
I smell your breathe, it makes me cry
I wonder how I've lived my life

'Cause without you
How did I get through?
All of my days without you?
Now living with you, see everything's true
My baby, it's you
My baby, my baby, my baby

With no words at all, so tiny and small
In love I fall, so deep, so deep
My precious love, sent from above.
My baby boo, God I thank you, God I thank you!

2 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Vilken fin dikt!Kan tro att det är jobbigt att inte få träffa sin lilla älskling!! Jag saknar han bara han är på dagis i fem timmar..
Underbara är dom, det är då ett som är sant!
GOD JUL till dig Isabell!Hoppas den blir mysig och att du får götta i dig massor med god mat!=)
Stor fet Dala-kraM/Lisi

Paola sa...

GOD JUL VÄNNEN! RING DÅ DU FÅR TID! PUSS PÅ ER