onsdag 3 december 2008

Min älskade Lasse!

Kommer aldrig förstå.. Lars Winnerbäck, herre-min-jävlar vilken K U N G ! Det spelar ingen roll hur många år och hur många ggr man lyssnat på hans låtar så går dom aldrig ur. Han är ett jävla geni! Mjo, det är så sant som det är sagt. Min Lasse, min Lasse...

Förstår mig inte på detta random väder alltså! Börjar bli trött på't.. antingen får snön ligga på ordentligt eller så kan den lika gärna smälta bort for good! Helst skulle jag vilja att snön låg på backen, att det var sisådär 5 minusgrader och att solen sken. Skulle va nice. Men men.. man kan inte få allt här i livet. Har jobbat idag. Gick kanonbra att lämna pluttis skruttis på dagis imorse igen. Är såå stolt över honom! Känns skönt när man kan gå därifrån och veta att han inte var ledsen när man sa hejdå. Tog bussen hem som vanligt.. hade sån sjuka skrattanfall med Blixt, Hassan och Sandra(men är fan inte säker på om hon heter så).. kul vare iaf. Var lite impulsiv och klev av på busshållsplatsen vid Hillsta. Njää.. mor min skickade mess om att hon och pappa var där med Xander och Mio. Så kom Ellis o Mattis hem från jobbet så åt vi alla tillsammans. Jättemysigt med tända ljus och två busungar på ändan av bordet. :-) Blev MYCKET bus och lek. Så avslutade vi med kaffe, mjölk och pepparkakor innan vi åkte hem. ANNAS' pepparkakor är ju godast dom! Så tack för det! Vi kom hem strax efter 19. Jag förberedde allt inför imorgonbitti lite snabbt. Xander hade fått tag på en bok och gick och läste den för mig under tiden. Ha ha.. han bläddra o bläddra och det enda han sa för varje sida var "mjää mjää mjää" Något säger mig att han härmar någon från dagis. :-)

Nedkrupen i sängen är man. Fisen ligger här bredvid och sover och det är dags för mig att göra honom sällskap. Imorgon är det torsdag. Jippikajej! Snart helg! Ha en trevlig kväll i snöblasket! /Pepparkaks torsk

Jag dricker glögg
Med balkong dörren öppen inatt
Jag är så trött på alla mail och koder
Jag vill ha dig här på riktigt inatt
Och suga liv ur din halspulsåder
Ja för en doft av sommarens sista dagar
När vinden blåser in ifrån England

Som du sa det kan vara svårt att bli riktigt nöjd
Det är så lätt att fantisera
Och mina tankar och minnen står mig upp i halsen
Men mycket vill ha mera......

Inga kommentarer: