söndag 30 augusti 2009

solsbury hill.

Jag och en liten älskling. :)
...Ca 1½ år sedan...

Jamen sisådär var det söndag då.
Sitter här med en kopp kaffe och slappnar av..
Idag på förmiddan var jag till IKEA med pappsen.
Han är så grymt snabb han och jag! Haha, annat hade det varit om vi hade haft mamma med oss. :) Hittade nästan allting som skulle inhandlas till Xanders rum.
En ny säng, madrass, madrasskydd, täcke, kudde, 2 påslakanset, dra-på-lakan, två mattor formade som bilar, backar, gardiner och 2 lampor. Det enda som var slut i lager var bokhyllan jag skulle ha till hans backar, men den skulle komma in imorgon, så pappa skulle försöka fixa den i veckan. Åh så fint det blev i pluttens rum! Han blev så himla glad när han kom hem från sin pappa. Fast det sjönk in mer när vi blev ensamma han o jag. Då strosade han omkring o kollade på allt och skulle klättra upp o ner från sin stora säng! :) Hade ju besök av mamma, Titan, Kim, Ellis, Mattis och Mio samtidigt som det fixades. Så det var full rulle. Tack Mattis för att du fixade min hiss gardin i köket! :) Och pappa, min pappa. Tusen tack för allt! Har pratat med han i telefon 2 ggr sen dom åkte och tackat. Överenskommelsen mellan mig o pappa, när vi skulle till IKEA, var att han skulle köpa sängen. Han ville prompt köpa den. Så okej, resten skulle jag köpa. Sen slutade det med att han ville betala för ALLT. Jag ville inte de, och vi diskuterade, men han sa "Spar pengarna istället, och snälla låt mig hjälpa till eftersom jag kan, det är så lite!" Så ja, han betalade rubbet. Vi är jävligt envisa båda två, men vettefan om inte pappa är den enda som kan klå mig i det!

Vid 20.oo somnade pluttas så gott i syn nya, nybäddade säng! :)
Fattas lite vägghyllor och nån tavla.. men jag ville få upp "basen" först så man lättare kan se vad som ska sitta var. Kommer bli kanon när det är klart! :)
Är väl dags att dra sig mot sängen snart.
Jag har fått en jävligt dryg hosta, och Xander är snorig och hostig så vi blir hemma imorgon. Blir hemma med han på tisdag oxå.. och eftersom han förmodligen inte hinner krya på sig efter det, så sa Danne helt frivilligt att han skulle komma hem från Sthlm och ha honom resten av dagarna om det behövdes så jag får jobba. Supersnällt av honom verkligen!

Män som hatar kvinnor då.. sjuukligt bra film! Har inte så mkt till övers för svenska filmer. Men shit i mig, verkligen en riktig filmupplevelse! SE DEN för guds skull om ni inte redan gjort det. Kanske bara jag som var lite sent ute? :)

Såg som snabbast en intervju med Peter Gabriel på Nyhetsmorgon imorse, blev påmind om en låt jag inte lyssnat på.. på ja, nåt år måste det va. Solsbury Hill! Otroligt skön låt...

Go' natt från mig! :)

Climbing up on Solsbury Hill
I could see the city light
Wind was blowing, time stood still
Eagle flew out of the night
He was something to observe
Came in close, I heard a voice
Standing stretching every nerve
Had to listen had no choice
I did not believe the information
I just had to trust imagination
My heart going boom boom boom
"Son," he said "Grab your things,I've come to take you home."

Inga kommentarer: