måndag 14 september 2009

RESUMÉ

Nytt utseende på bloggen. Känns höst-ig. Och jag älskar ju hösten! :)
Helgen är slut. Den innehöll följande:

  • Fredag - Lämnade Xander hos sin pappa. Jag åkte hem, solade, långpromenerade och spenderade sen kvällen med lite götta och kollade Idol.
  • Lördag - Klev upp 8. Avnjöt frukost, hälsade på mamma på jobbet, promenerade runt Backberg/Norrberg sen upp mot Hillsta och runt See. Skönt som fan! Åt en god lunch. Slappade framför datorn, tog ett bad och gjorde mig iordning för en hel-mys-kväll hemma hos Malin! Så kul o se hur det går för dom i huset. Vi satt i soffan och drack kaffe, åt fruktsallad och götta och pratade inpå natten. Tusen tack för allt Malin! Måste göras om snart. Xander spenderade dagen med sin pappa på tivoli. :)
  • Söndag - Upp 8 igen.. slängde i två maskiner tvätt. Promenerade runt Backberg/Norrberg. Hängde tvätt. Dammsög, moppade golven och begav mig sen upp till Hillsta o busade med Mio. Träffade Titan o Kim vilket var alltför längesen. Älskade Xander kom hem!

Xander fick feber igår. 39 grader. Gubben somnade vid halv 7 helt slut. Vi har varit hemma idag och myst. Xander började ta sig på munnen och gnällde. Så jag frågade han om han hade ont.. "Jaaa" sa han då ledsamt. Jag kollade runt och upptäckte att han fått såkallade "höstblåsor". Det är visst helt ofarligt och kan drabba barn upp till 10års ålder. Men när man haft det en gång så ska man kunna bli immun mot det. Det kan hålla i sig en vecka. Hur som helst så svider dom och gör ont. Stackars älsklingen min! :( Iom att plutten somnade så tidigt igår så gick jag och la mig vid 21 så att jag skulle kunna va pigg om han vaknade tidigt. Han sov ändå till 8 imorse. Så efter 11timmars sömn så har jag känt mig som ett slakt i huvudet hela dan. Men Xander kan konsten att pigga upp en. :) Vi har lekt litegrann, men mestadels kollat på Byggare Bob och Pippi. Mamma och pappa har hälsat på och sen somnade Xander vid halv 7 ikväll igen. Han har vaknat till 2ggr och gråtit. Haft ont i munnen och han vill absolut inte ha napp nu. Gör väl ont för han och tutta på dom. Han sover nu sött i soffan och jag ska strax göra honom sällskap. Får bli mys där inatt! Kram och natti!

Did you feel the wind
As it blew all around you
Did you feel the love
That was in the air

Wake up, wake up
Wake up and look around you
We're lost in space
And the time is our own..

- Steve Miller Band - Serenade
en klassiker man aldrig tröttnar på!

Xander o jag för ca 1½ år sen när vi bodde i Sthlm.. :)

Inga kommentarer: