tisdag 15 september 2009

Jag är så trött på alla mail och koder

Oj så trött jag börjar bli. Snart dags att sussa. Xander och jag vaknade 8.30 idag. Otroligt att han är så duktig att sova trots hans elaka blåsor i munnen.

Idag har han varit feberfri iaf. Men stackarn har fortfarande så ont i munnen. Han lever just nu i stort sett på glass och mjölk. Och vatten. Lagade lunch idag med förhoppning på att han skulle kunna peta i sig lite iaf. Han provade stoppa i sig maten flera ggr men började bara gråta. Märkte ju på han att han va så sugen på riktigt mat och ville äta. Men det gick inte. :( Så blev en glass till. Önskar att jag bara kunde få dom där blåsorna istället för honom!! Skulle kunna göra vad som helst. Han har även börjat få några blåsor på händer osv. Mammas älskling!

Jag bestämde mig för att vi kunde följa med mamma o pappa ut till stugan en snabbis idag. Vi behövde verkligen frisk luft efter att ha varit inne två dagar. Och så hade han ingen feber. Tänkte att då får han nånting annat att tänka på en stund. Så han skottade grus i sin lilla skottkärra där. Medans pappa höll på o mätte grunden på nya lillstugan så gick jag, Xander och mamma längs strandkanten. Plutten ville så gärna kasta kottar i vattnet. Så det gjorde vi. :) Dom hade även dragit upp bryggorna på gräset, så vi sprang fram o tillbaka på dom. Sen red Xander på min rygg tillbaka till stugan. :)

Vi stannade på affären i Torsåker och handlade lite grejer innan vi åkte hemåt. Xander fick även en radiostyrd bil av sin morfar! Åh så glad han blev! Lekte med den när vi kom hem. Lyckades få i han kräm och flingor som jag köpt. Får se om det går att få i han lite soppa imorgon. Tycker så synd om han så det går inte att beskriva... Mamma älskar dig!!

Kollade Idol tidigare ikväll o drack lite kaffe. Roligt att det gick så bra för dom i Gävle! Kan man väl o andra sidan förstå oxå när det ligger så nära kungsgården! Moahahaa... skämtåsido. Nu ska jag sova strax. Hoppas på att Xander får må lite bättre imorgon.

Jag har väl knappast lärt mig nåt sen sist
Nej inte jag
Men dina ord ligger och gnager här dag efter dag..

Jag hugger i sten
Men jag tror att jag sakta börjar se en kontur
Några armar och ben
Jag jobbar mig inåt så jag ser en figur..

Inga kommentarer: