söndag 23 augusti 2009

söndag kväll.

Mja.. så var helgen snart slut. Har haft det så sjukt underbart med mitt hjärta!
Barnshow i fredags, rallycross igår, och idag har vi haft bus- o mysdag bara han och jag. Har varit ute och cyklat.. och även käkat pizza, tvättat, städat o fikat. Så den här helgen känner jag mig himla nöjd över! :)

Xander somnade vid 20. Hamnade vid datorn en sväng, sen tog jag en välbehövlig dusch och nu har jag landat framför datorn igen.. med en kopp kaffe och tänt ljus. Kaffe vid denna tid?? tänker säkert ni. Men jag har turen att jag tillhör dom som inte blir påverkad av att dricka kaffe sent. Och tur är väl det när man blir mer sugen på det än te ibland. :)

Måste säga att jag trivs väldigt bra med mitt liv just nu.
Jag har den mest underbara sonen man kan tänka sig, och det flyter på med jobb. Så skönt!
Ett bra tag var jag inne på att jag ville träffa nån så gärna.. men nu så..ja, jag vet inte. Känns inte aktuellt bara. Känns som att det kommer när det kommer. Är inte redo att släppa min ensamtid med plutten än. Nu är vi ju fria att göra som VI vill. Jag kan göra som jag vill. När helgerna kommer då Xander är hos sin pappa, så kan jag ta mig för precis vad jag vill. Inga krav eller förväntningar. Just nu så känner jag att det är det bästa.
Nästa helg blir det förmodligen en efterlängtad "dejt" med Kerstin! Har ju inte träffats sen i vintras så det är på tiden. Tiden går ju alltid så fort.. hon har barn, jag har barn, hon pluggar, jag jobbar och poff så är vi här lite över ett halvår senare o har inte setts. Desto mer har vi ju att prata om då. :) När man inte träffats på så länge så är det ju skönt oxå att göra det när båda våra pojkar är hos deras pappor, så man just kan ta "vuxenprat" o bara umgås.

Sen så blir jag hemskt upprörd över mig själv och det faktum att jag ALLTID lyckas skära upp mina ben när jag rakar dom. Borde man inte vara rätt så rutinerad på benrakning efter alla år? Men näe, Isabell Sundell kan då.. och det sämsta ikväll var ju att jag inte upptäckte det förrän jag tagit på mig mina nytvättade, über skönaste pyjamasbyxor. Kände hur det rann nedför ena benet, kolla ner. BLOOD! Kollade läget där och absolut, en skinnbit på 1½ cm lång och kanske ½ cm bred fattades.
Äckligt att jag ens beskriver det. Men men.. :)

Kom och tänka på idag vad roligt det skulle vara om man var en riktig "bullmamma". Som älskar att baka kakor, bullar, bröd osv.. men jag har liksom ingen känning för det. Jag går alltid hellre till Berglunds bageri och köper nåt färskt. Kanske något man ska skriva ner på en Att-göra-lista. Börja baka. :)

Hursomhelst, imorgon är det måndag. För er som missat det! :P
Jobb för mig och dagis för pluttis.
Är bra o veta att jag har heltids jobb ett bra tag framöver. Det mesta av de pengar som blir över varje månad kommer gå åt till inredning. Har fan bott här sen i mars och är inte halvfärdig ens. Men det blev väl så.. var så osäkert med hur mkt man skulle få jobba det senaste halvåret typ. Så det mesta sparade man undan utifall. Lät väl inte fantasin flyga iväg då heller eftersom man inte fokuserade på det. Men nu så.. ska börja ordentligt med Xanders rum. Bl.a dags att köpa en stor säng åt han. Måste även fundera ut en riktigt bra förvaring då han har såå mkt grejer. Ska börja nästa helg när han är hos far sin och sortera bort lite grejer som han inte ens använder mer. Börjar man med sånt när han är hemma så ska han ju helt plötsligt leka med ALLT man tar i. Haha :)

Nä.. snart dags för att krypa till kojs.
Bjuder på några bilder från rallycrossen. :)
Natti!

Xander i sitt regnställ :)

Min kusin Oskar tävlar Uphill.

Min mammas öga, min pappa och jag :)

Xander, hans kusin Millie o jag leker me' traktorn :)

Inga kommentarer: