måndag 7 december 2009

Brutalt trött!

Äntligen är denna måndag över!
Fyfan.. känns som att jag sovit med öppna ögon idag. Tung i huvudet och fan röd-ögd. Tji fick jag för att jag höll mig vaken och såg HELA Alpha Dog igår. Så visst.. jag får skylla mig själv. Men filmen är ju så jävla bra! Har flinat och tjimmat på jobbet idag, för att lura mig själv att JAG ÄR PIGG! Var rätt komiskt att Madde kände likadant idag å tog orden ur munnen på mig. Och så kan man ju fråga sig varför jag sitter här kl 22?? Jo, för det verkar tydligt som att så fort jag slår ner min röv i min skööna datastol, så liksom hamnar jag i koma. Jag blir okapabel till att röra mig och liksom fastnar och så smäller det till å man borde redan ligga till sängs. Nåja..

Kände när jag satt på bussen hem att jag bara längtade så jävla mycket efter att få komma hem till Xander och rå om honom. När jag sitter där så ringer min pappa och frågar om inte jag å Xander vill äta hos han å mamms. Ooohjaa va glad jag blev! Tröttheten fick mig att känna att matlagning idag skulle kännas som pest. Så jag blev lite bortskämd idag, och det kändes som att pappa läste mina tankar. Tack så himla mycket för kvällsmat och matdosa till imorrn! :)

Så till min underbara gobit till son..
Imorse kollade vi på Tsatsiki innan dagis osv. Polisen Göran bakar ju bullar vid ett tillfälle, varav lillfisen kollar på mig med sina snälla ögon å säger "Ja vill ha bulla mamma, som tsatsiki, göran å morsan" Haha. Så jag lovade honom att fixa såna idag, och att efter kvällsmaten så skulle vi kolla på tsatsiki igen och måndagsmysa med kanelbullar. Åh va lycklig han blev! Handlade på Hanssons efter jobbet, och när vi kom hem från mamma å pappa så tog vi på oss myskläder å hann sitta i 1 timme innan han lära sova. 1 timme.. bara han och jag. Mumsade, pratade och kramades. Lugn och ro. Underbara timme! <3

Måste oxå berätta att det är inget fel på min sons fantasi iaf..haha. Jag tryckte igång dvdn, meny sidan kom upp där det är en bild på Tsatsiki när han står med tyngder i botten av en simbassäng med simglasögon på sig, han ska ju kolla hur länge han kan hålla andan. Haha. Jag gick in i sovrummet å skulle ta på mig mjukisbyxorna, så tyckte jag att Xander blev så tyst, så jag smög ut å kollade till han, vad ser jag? Xander står precis framför tvn, med händerna utsträckta, och så har han tagit på sig sina arbetsglasögon som han har till sin motorsåg, så står han där och tittar på Tsatsiki. Haha så jävla go!!!! UNDERBARA UNGE!! Åh va jag älskar dig mitt solsken! :)

Lugn kväll i övrigt...lite tv-tittande, förberedelser inför imorrn och nu ringer verkligen min sov-klocka! Good night!

Inga kommentarer: