tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan!

Fast snart är det bara dan före dopparedan! :)
Här händer mkt.. vissa saker tar jag självklart inte ens upp här. Det skär i mitt hjärta å ibland får man på nå vis bara acceptera att man är hjälplös..


Jag har varit hemskt dålig på att uppdatera. Har inte haft nån lust. Eller lusten har funnits ibland, men det har ändå inte blivit av.

Blev tidigare julledigt än tänkt för mig och lilla älsklingen. Jag skulle jobbat igår, idag och imorrn.. men Xander har fått en infektion i sin höger stortå, så vi har varit hemma. Frågan jag har är ju hur det kan skilja så mkt på en doktors åsikt till en annans?? Var till sjukhuset med plutten i lördagskväll då hans tå blev otroligt försämrad bara över en dag. Den kvinnliga doktorn tog sig en liten titt, skrev ett recept på en antibiotika som vi fick hämta ut på söndan (läs min pappa då enda apoteket som är öppet på söndagar ligger i Valbo!!) Då apoteket öppnat kl 11 så hann han bara få 2 doser under dan. Han skulle ha 5ml 3ggr om dan. Xander sov med mig, kl 01.40 vaknar vi i chock båda två av att han spyr. Och inte lite! Jag byter sängkläder, tvättar av honom. Vi ligger å pratar ett tag eftersom han blev ledsen. Somnar om.. efter 1tim kommer andra spyan! Gör om samma igen, ytterligare 30min senare spyr han igen! Stackars lilla älsklingen! Han va rädd för att somna om. Men till slut efter en massa tröstan så somnade han på min arm. Sen var det bra. Inga fler spyor. Vilket fick mig att fundera över medicineringen. Ringde rådgivningen direkt på morgonen. Efter några samtal fram å tillbaka med en sköterska som verkligen gjorde ett utomordentligt jobb, så fick vi rådet av en annan läkare att absolut SLUTA med antibiotikan han fått. Under dagen fick han röda utslag i knävecken, armvecken och armhålorna. Allergisk reaktion? Den nya läkaren rådde mig till att fortsätta som jag gjort tidigare, lägga om runt tån och sen bara låta det läka på egen hand. Blir det värre nu, så skulle hon fixa en salva. Jag vet en vuxen som hade konstant diarré i 2 VECKOR pga den här medicinen. Frågan är då hur dom kan skriva ut de till nån som är 2½?? Xander va jättelös i magen redan efter första dosen, 5ml.. han gnällde på att det sved när han bajsa. Älsklingen :(

Han har varit så duktig under hela den här tiden! Igår fick han önska sig vad han ville ha på affären till kvällen, det blev chips å ramlösa. Så vi myste och kollade på Byggare Bob. :) Chips är väl inte ett alternativ i vanliga fall på veckodagar. Men han förtjänade verkligen att skämmas bort!

Snart är det julafton.. går så fort! Är klar med alla julklappar. Eller ja.. nästan, imorrn ska det sista handlas till Xanders kusiner Millie och Mio. Imorrn är det dags att klä granen oxå.. vi har julstädat idag så allt är klart. Lill älskot är väldigt pirrig inför hans julstrumpa som vi ska hänga upp. Har förklarat att tomten kommer lägga en julklapp där i natten till julafton. ;)

Nu ska jag sova. Fryser å är supertrött!
Åh va jag längtar till julaftonsmorgon! :)

Inga kommentarer: