söndag 27 december 2009

Långa nätter..

Planen var att sova för typ 2 timmar sen.
Hur gick det?
La mig på soffan.. bläddrade igenom kanalerna, vilket inte tar lång tid, och det är bara skit. Jag vill ha nåt att somna till..
Hamnade här igen med Melissa Horn i bakgrunden. Hennes röst är underbar. Texterna är så sjukt bra. Ändå ganska simpla.. men det känns som att varje ord träffar en!

Jag är trött.. min kropp vill sova. Men inte mitt huvud.
Många tankar snurrar så jobbigt runt..runt..
Ibland är det inte bra för mig att vara ensam. Jag tänker för mycket.
Hur fan beter man sig när man så desperat vill hjälpa nån men det känns som att man inte får fram det man vill ha sagt?
Orden finns där, men tomheten i kroppen tar över så knappt något sägs alls..

Plogbilen var precis här utanför och förde liv utanför min balkong. Efter 03.00 på natten härjar den vid hyreshuset. Men jag ska inte gnälla för då slipper jag kliva i decimeter-hög snö och bli blöt om fötterna när jag ska traska iväg med tvätten till andra byggnaden denna söndag. Städning står också på schemat. Jag är inte pigg alls, vet inte om jag ska bli sjuk.. kanske rent av redan är det bara att jag inte tillåter det rota sig riktigt.

Jag får ofta höra "Åh du är så glad jämt! Hur kan du vara så jävla glad jämt?"...
Jag vet inte hur, men jag har alltid haft en glädje inom mig. Livsglädje. Hur många svackor jag än har, hur många motgångar jag än stöter på, så finns den där, och den tar över.. oftast! Den känslan förstärktes när jag fick Xander. Vad skit jag än är med om ibland, så känns det så fruktansvärt litet i jämförelse med min son. Det räcker med att bara kolla på han så känns det som att jag svävar på moln. Jag är ingen robot.. många tror att jag inte har en pissig dag nånsin.. men det har jag. Men man har alltid ett val att kunna vända på det, vilket jag brukar göra. Fast ibland är det faktiskt jävligt skönt att bara må piss. Att tillåta sig själv att må dåligt..

Och nu är julen förbi. Tror aldrig jag känt att julen har gått så fort förbi nångång?
Igår åkte Xander till sin pappa. Han har fått så många julklappar på båda ställena så han är överlycklig! :) Han kommer vara med Danne i nästan 1 vecka nu.. saknar honom såå mycket! Men den här gången när pluttas varit ifrån sin pappa så har det märkts extra bra för han har frågat efter han hur många ggr som helst, och t.o.m gråtit två ggr. Så jag är himla glad över att dom får spendera så mycket tid med varann. Planen är att han ska vara med mig på nyårsafton, och sen med Danne ytterligare 1 vecka. Säger bara att det är så skönt och sån tur att jag och Danne har kontakten som vi har med varandra. Rätt var det är så dimper det in ett videoklipp eller en bild på mitt lilla hjärta i min mobil. Plus att vi pratar på telefonen varje dag. Det gör mig så glad, och Danne vet vad det betyder för mig.

Nej nu ska jag försöka sova igen. Önska mig lycka till! Känns som att det inte är rätt tillfälle att vända på dygnet eftersom det är jobb på måndag igen..
God natt!.. eller ett tidigt god morgon..


Säg, är det långa nätters fara att se det man vill se och vara den man
vill vara och någon att ty sig till när långa nätter inte blir som man vill
Där går någon för att bara vara utan att förklara varför kärleken tar skada
när man älskar med varann på ett sätt som bara någon kan

Åh långa nätter, där ute finns så många långa nätter..

Inga kommentarer: