söndag 27 december 2009

Historien om min tvättstuga..

Den här dagen har gått så sinnes fort så jag fattar ingenting?!
Kanske har någe att göra med att jag vaknade 10.30 idag.
Inte ofta fröken Sundell sover så länge.

Hade skrivit upp tvättid kl 9. Men det fina i den melodin är att jag har 3 pensionärer till grannar, varav Marianne och Rigmor har egna tvättmaskiner, vilket innebär att endast jag och Nils plus familjen som bor ovanpå tvättstugan är dom enda som använder oss av den. Nils tvättar i regel på vardagar, och barnfamiljen oftast på lördagar. Så vi snor ju inte åt oss varandras tvättider om nån inte börjat tvätta i tid. :) Så det gjorde ingenting att jag i ren dvala råkade trycka av larmet som jag ställt för att kliva upp i tid. :) Det inte så roliga i melodin är ju att tvättstugan inte ens ligger i vårat hyreshus! Man måste pylsa på sig ytterkläder, gå tvärs över gården, nerför två trappor, och längst bortanför garagen hittar man den! När det är grönt å fint ute så gör det väl inte såå mkt, men när snön ligger vit över gården och man måste traska i snön så är det inte lika lockande längre. Därav är jag glad att jag har en sån duktig och tålmodig son. Söndagarna han är med mig å vi tvättar så blir det ju några turer fram och tillbaka. :)

Vore ju skönt att ha en egen tvättmaskin. Men om jag ska få plats med en sån så måste vi ta bort badkaret. Och det är jag väl inte riktigt redo att göra. :) Xander älskar badkaret! Så det får väl vara som det är. Om inte Sandviken Hus skulle kunna tänka sig att flytta tvättstugan till våran källare? Finns ju så mkt plats där. Men skitsamma! Känns inte som ett särskilt stort problem i det stora hela!

Nu ska jag ta en dusch, sen pallra mig till affären.
Vad ska man göra till kvällsmat då? Mina mat-idéer har en tendens att försvinna när inte pluttas är hemma. Och jag vill verkligen inte ha korv och makaroner idag! :)

Inga kommentarer: